Można rozpoczynać budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17

Wojewoda lubelski wydał zezwolenie pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku od węzła Skrudki do istniejącego już węzła Kurów Zachód o długości 13,2 km. Jak podaje PAP, to fragment z prawie 100 km tej drogi, której budowa została podzielona na siedem odcinków, ma kosztować 3,2 mld zł i zakończyć się w 2019 r.

"Wojewoda lubelski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku od węzła Skrudki do istniejącego już węzła Kurów Zachód (długość 13,2 km). Tym samym decyzja ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) umożliwia przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawca będzie mógł rozpocząć prace" - czytamy w komunikacie lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ten odcinek ma wybudować firma Mota Engil Central Europe za łączną kwotę 270,8 mln zł. Kolejny, o długości 20,2 km - od węzła Skrudki do granicy województw – ma zbudować PORR Polska Infrastructure za ponad 608 mln zł. Wykonawcami kolejnych są firmy Budimex i konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.

Według PAP, nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to 95,5 km trasy od Kurowa do węzła Lubelska będzie oddana do użytku w 2019 r.

120 km nowych dróg

Łącznie w tym roku ma zostać oddane do użytku w Polsce 120 km nowych autostrad i dróg ekspresowych.

Jak mówił na początku grudnia w Sejmie Jerzy Waszkiewicz, szef Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, obecnie w budowie jest ok. 1,1 tys. km nowych dróg krajowych. Wartość tych inwestycji to ponad 51 mld zł.

Więcej o: