Telekomunikacja Cyfrowa to spółka oferująca usługi telefonii stacjonarnej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że otrzymał ponad 200 skarg na jej działanie. W związku z tym UOKiK wszczął przeciwko niej postępowanie. Jednocześnie postanowił ostrzec Polaków przez Telekomunikacją Cyfrową „ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe”.
Jak informuje UOKiK, spółka kontaktuje się z klientem przez telefon, a następnie do mieszkania przyjeżdża kurier z umową. Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej podają się za dotychczasowego operatora klienta. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, jednak nie dodają, że te niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące. Urząd ostrzega też, że kurierzy po podpisaniu umowy z klientem biorą ze sobą wszystkie dokumenty, nie pozostawiając mu żadnego egzemplarza. To znacznie utrudnia klientom dochodzenie swoich praw.
– W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak dodaje UOKiK, klienci orientowali się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury albo gdy skontaktuje się z nimi dotychczasowy operator. – Najczęściej ma to miejsce już po upływie 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Decydując się wówczas na rozwiązanie umowy, konsument musi zapłacić nawet 500 zł kary - informuje Agnieszka Ciucias, Zastępca Dyrektora Delegatury UOKiK w Poznaniu.
***
Andrzej K. Koźmiński: Pracodawcy to nie są małe dzieci. To ludzie, którzy powinni dawać sobie radę [NEXT TIME]