Od pewnego czasu obserwujemy zachowania przedstawicieli spółki Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o., które mogą naruszać Państwa prawa jako klientów UPC Polska i narażać na straty finansowe.
UPC nie wchodzi w szczegóły i nie tłumaczy, w jaki sposób działalność Telekomunikacji Cyfrowej mogłaby uderzyć w klientów firmy. Robi to zapewne świadomie, obawiając się ewentualnych kroków prawnych ze strony rzeczonej spółki.
Na szczęście już wcześniej głos w tej sprawie zabrał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który w wydanym kilka tygodni temu oświadczeniu wyjaśnił, na czym polegają budzące wątpliwości praktyki przedstawicieli Telekomunikacji Cyfrowej.
Jak informował UOKiK, spółka kontaktuje się z klientem telefonicznie a następnie do mieszkania przyjeżdża kurier z umową. Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej podają się za dotychczasowego operatora klienta. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, jednak nie dodają, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące.
Wątpliwości budzi również fakt, że kurierzy po podpisaniu umowy z klientem zabierają wszystkie dokumenty, nie pozostawiając żadnego egzemplarza. To znacznie utrudnia klientom dochodzenie swoich praw.
W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową.
– mówił Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK poinformował również, że otrzymał w sumie ponad 200 skarg na działanie tego operatora. W związku z tym urząd wszczął w tej sprawie postępowanie.
Zweryfikowanie tego czy rzeczywiście mamy do czynienia z przedstawicielem naszego dotychczasowego operatora, czy też z osobą, która jedynie się za niego podaje, jest stosunkowo proste. Jak informuje UPC:
– przedstawiciele UPC Polska posiadają imienne identyfikatory z logotypem i nazwą spółki UPC Polska Sp. z o.o.
– umowy przedstawiane klientom przez przedstawicieli UPC Polska posiadają logotyp i nazwę spółki UPC Polska Sp. z o.o.
– zmiany dotychczasowej umowy abonenckiej (w tym podpisywanie aneksów i umów przedłużających dotychczasową umowę) nigdy nie odbywają się w mieszkaniu klienta. Osoby posiadające umowę abonencką z UPC Polska mogą ją przedłużyć wyłącznie: telefonicznie, online lub w salonie obsługi klienta.
W przypadku wątpliwości warto również skontaktować się ze swoim operatorem.