Francuski McDonald's po raz pierwszy wprowadza sztućce

Francuski oddział McDonald's sprawdza, czy klienci wolą jeść burgery nożem i widelcem. Dotyczy do tylko droższych kanapek.

Klienci 1400 francuskich restauracji sieci McDonald’s niedługo będą mogli jeść burgery plastikowymi sztućcami – podaje Le Figaro. Noże i widelce nie będą jednak dystrybuowane do zwykłych hamburgerów czy Big Maków, a tylko do droższych, dostępnych tylko we Francji, kanapek. Gourmet Burger (burger smakosza) kosztuje niemal dwa razy więcej niż kanapki ze standardowej oferty.– Sztućce są ewolucją, a nie zerwaniem z przeszłością – wyjaśnia szef marketingu McDonald’s France Xavier Royaux.

W ten sposób sieć zamierza konkurować w mniejszymi fast-foodami, które w ostatnich latach zyskały we Francji znaczną popularność, a także z tradycyjnymi restauracjami i popularnym w kraju Burger Kingiem.

W 80 proc. restauracji McDonald’s burger jest najpopularniejszym daniem, wyprzedzając nawet frytki. W 2015 r. we Francji sprzedano 1,19 mld burgerów, o 11 proc. więcej niż w roku poprzednim.

W Polsce sieć jest obecna od 25 lat. Od 1992 r. otwarto 386 restauracji, z których ok 75 proc.stanowią obiekty franczyzowe.