Startup córki Marka Belki wchodzi na giełdę. Czy Bit Evil będzie sukcesem?

W środę 12 lipca na New Connect zadebiutuje spółka Bit Evil. Jej prezesem i głównym akcjonariuszem jest Maria Belka, córka byłego premiera, ministra finansów i prezesa NBP Marka Belki.

Co robi Bit Evil?

Spółka Bit Evil ruszyła w drugiej połowie 2015 r. Świadczy usługi marketingu internetowego, jednak oprócz tego stworzyła też platformy EraCoin czy Black Sabbath, a na III kw. br. zapowiada uruchomienie kolejnej – Sorry Coach.

To właśnie EraCoin jest określana przez spółkę jako jej wiodący produkt. Bit Evil nazywa EraCoin „pierwszą polską kryptowalutą” („polskim bitcoinem”). Poprzez program lojalnościowy właściciele danych marek mogą oferować klientom rabaty wyliczane przez algorytm. Aplikacja (na iOS i Androida) pozwala też zbierać użytkownikom dodatkowe punkty (EraCoiny) poprzez interakcje z innymi użytkownikami i elementy grywalizacji. Na razie platforma została uruchomiona w trybie beta dla wybranych użytkowników. Nie generuje przychodów.

Platforma Black Sabbath niejako „swata” z kolei firmy z influencerami. Poprzez nią dane marki mogą zlecać reklamę blogerom czy vlogerom, w ten sposób docierając do klientów.

Ambitne plany

Jak wynika z dokumentu informacyjnego Bit Evil, Maria Belka posiada 10,45 proc. akcji spółki (i tyleż samo głosów w WZA).  

Zysk netto spółki na koniec 2016 r. wyniósł ok. 96 tys. zł. Jak informuje PAP, w I kw. 2017 spółka miała 297 tys. zł przychodów, a jej zysk operacyjny oraz zysk netto wyniosły 82 tys. zł.

Na rynku NewConnect notowanych będzie 1 mln 340 tys. akcji spółki Bit Evil. Będą to akcje zwykłe, na okaziciela. Ich wartość nominalna wyniesie 0,50 zł.

- Debiut na NewConnect to jasny komunikat do naszych obecnych i przyszłych inwestorów – jako start-up odrobiliśmy starannie zadanie domowe rozwijając produkty o największym potencjale wzrostu i przygotowując je do wdrożenia przez potencjalnych odbiorców – komentuje Belka.

Spółka planuje w najbliższych miesiącach ekspansję za granicę. – W drugiej połowie roku mamy roadshow w USA, Singapurze, Portugalii i Finlandii. Naszym celem będzie głównie rozpoznanie oczekiwań tamtejszych użytkowników, tak abyśmy mogli zaoferować im, zgodnie z naszymi zasadami, produkty „skrojone na miarę" – mówi Maria Belka.

***