Dali Polakom miejski rower. A teraz chcą podbić Skandynawię, "strategicznie wydarzenie"

Nextbike Polska podpisał umowę na dostawę i obsługę miejskich systemów rowerowych w Norwegii, Finlandii i Islandii. W Polsce spółka działa w 26 miejscowościach, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu czy Łodzi.

Umowę wyłącznej licencji Nextbike Polska podpisał z Nextbike GmbH. Będzie obowiązywać do końca 2027 roku, z opcją przedłużenia o kolejne 10 lat. Pierwsze przetargi, w których spółka chce wystartować, przewidują uruchomienie systemów miejskich rowerów w 2018 roku.

Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska podkreśla, że zdobycie licencji na działalność w krajach skandynawskich to dla spółki „strategicznie wydarzenie o ogromnej wadze”, jednak Polska pozostanie kluczowym rynkiem i „motorem wzrostu biznesu”.

Kraje skandynawskie są natomiast dla spółki atrakcyjne z powodu rozwiniętej świadomości ekologicznej mieszkańców i zapotrzebowania na czyste środki transportu.

W Polsce także rozwój

Nextbike Polska to największy gracz wśród operatorów miejskich systemów rowerowych w Polsce. Pod względem liczby rowerów ma 80 proc. udziału w rynku. Zarządza systemami w 26 miastach i miejscowościach, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi.

Jak zapewnia Tomasz Wojtkiewicz, polski rynek ciągle ma ogromny potencjał wzrostu wynikający z „możliwości rozbudowy obecnie istniejących systemów rowerowych, jak również z szansy na uruchamianie systemów w kolejnych dużych aglomeracjach, takich jak Trójmiasto czy Śląsk czy też coraz większej liczbie mniejszych miejscowości”.

Nextbike Polska poza wzrostem wynikającym ze zwiększania liczby rowerów, podpisuje umowy z partnerami (np. Benefit Systems) oraz kontrakty reklamowe, np. z Citi Handlowym.

Voelkel: W nowoczesnych firmach nie potrzebujemy ludzi, którzy nastawieni są na indywidualny cel [NEXT TIME]