Ekspansja w internecie
LPP informuje w swoim komunikacie, że w tym roku zamierza podwoić swoją sprzedaż internetową, a w 2018 zrobić jeszcze raz to samo, czyli ponownie zwiększyć ją o 100 procent. Spółka w tym celu zamierza uruchomić sprzedaż przez internet na rynkach chorwackim, bułgarskim, serbskim i słoweńskim. Pod koniec 2018 roku LPP chce mieć sklepy internetowe w 16 państwach.
W tym roku od stycznia do sierpnia LPP ze sprzedaży w internecie miało 186 mln PLN przychodów. To o 111 procent więcej niż rok temu, ale z drugiej strony to tylko nieco ponad 4 procent całych obrotów spółki, która bazuje głównie na sklepach tradycyjnych. Ekspansja w internecie ma nieco zmienić te proporcje.
Ekspansja w realu
W tak zwanym realu LPP zamierza w 2018 roku wejść na dwa nowe rynki: do Izraela i Słowenii. Będzie to dwudziesty drugi i dwudziesty trzeci kraj, w którym właściciel Reserved będzie mieć swoje sklepy.
W pozostałych krajach spółka chce zwiększyć swoją sieć sprzedaży. Powierzchnia handlowa wszystkich sklepów ma się zwiększyć o 10 procent i sięgnąć aż 1 miliona 114 tysięcy metrów kwadratowych. Blisko połowa tych metrów jest w Polsce. Jedna czwarta w rosji i innych krajach byłego związku radzieckiego, a kolejna jedna czwarta w innych krajach europejskich.
Tylko około 1 procenta całej powierzchni sklepów LPP to Bliski Wschód.
LPP zapowiada, że w przyszłości chce każdego roku wchodzić co najmniej na jeden nowy rynek zagraniczny.
Ekspansja na giełdzie
LPP to jedna z największych firm odzieżowych w Polsce. To także jedna z największych polskich spółek giełdowych, która nie jest kontrolowana przez Skarb Państwa. Jej wartość rynkowa to ponad 16 miliardów złotych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy jej akcje podrożały aż o ponad 120 procent.
Akcje LPP podrożały w ciągu roku o ponad 120 procent wykres: investing.com
Od początku tego roku akcje LPP podrożały na giełdzie o 55 procent. Trzy tygodnie temu spółka otworzyła pierwszy sklep Reserved w Londynie, przy Oxford Street.