Właściciele marki Reserved przygotowują ofensywę w internecie. Sprzedaż ma rosnąć o 100 procent

Rafał Hirsch
Gdańska spółka LPP - właściciel marek Reserved, House, Cropp czy Mohito zamierza w tym i w przyszłym roku zwiększyć swoją sprzedaż internetową o sto procent. Inne ujawnione plany spółki zakładają otwarcie nowych sklepów między innymi w Izraelu i w Słowenii.

Ekspansja w internecie

LPP informuje w swoim komunikacie, że w tym roku zamierza podwoić swoją sprzedaż internetową, a  w 2018 zrobić jeszcze raz to samo, czyli ponownie zwiększyć ją o 100 procent. Spółka w tym celu zamierza uruchomić sprzedaż przez internet na rynkach chorwackim, bułgarskim, serbskim i słoweńskim. Pod koniec 2018 roku LPP chce mieć sklepy internetowe w 16 państwach. 

W tym roku od stycznia do sierpnia LPP ze sprzedaży w internecie miało 186 mln PLN przychodów. To o 111 procent więcej niż rok temu, ale z drugiej strony to tylko nieco ponad 4 procent całych obrotów spółki, która bazuje głównie na sklepach tradycyjnych. Ekspansja w internecie ma nieco zmienić te proporcje.

Ekspansja w realu

W tak zwanym realu LPP zamierza w 2018 roku wejść na dwa nowe rynki: do Izraela i Słowenii. Będzie to dwudziesty drugi i dwudziesty trzeci kraj, w którym właściciel Reserved będzie mieć swoje sklepy.

W pozostałych krajach spółka chce zwiększyć swoją sieć sprzedaży. Powierzchnia handlowa wszystkich sklepów ma się zwiększyć o 10 procent i sięgnąć aż 1 miliona 114 tysięcy metrów kwadratowych. Blisko połowa tych metrów jest w Polsce. Jedna czwarta w rosji i innych krajach byłego związku radzieckiego, a kolejna jedna czwarta w innych krajach europejskich.

Tylko około 1 procenta całej powierzchni sklepów LPP to Bliski Wschód.

LPP zapowiada, że w przyszłości chce każdego roku wchodzić co najmniej na jeden nowy rynek zagraniczny.

Ekspansja na giełdzie

LPP to jedna z największych firm odzieżowych w Polsce. To także jedna z największych polskich spółek giełdowych, która nie jest kontrolowana przez Skarb Państwa. Jej wartość rynkowa to ponad 16 miliardów złotych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy jej akcje podrożały aż o ponad 120 procent.

Akcje LPP podrożały w ciągu roku o ponad 120 procentAkcje LPP podrożały w ciągu roku o ponad 120 procent wykres: investing.com

Od początku tego roku akcje LPP podrożały na giełdzie o 55 procent. Trzy tygodnie temu spółka otworzyła pierwszy sklep Reserved w Londynie, przy Oxford Street.

Więcej o: