McDonald's zapowiada rewolucję w Happy Mealach. Chcą odciąć małe dzieci od nadmiaru kalorii

Rafał Hirsch
Spółka McDonald's ogłosiła, że na 120 rynkach na świecie w ramach zestawów dla dzieci Happy Meal zaoferuje posiłki bardziej zbilansowane, bazujące na prostszych składnikach a do tego wprowadzi "odpowiedzialny marketing" wobec dzieci. Koncern nazywa te zmiany "polityką wsparcia rodzin".

Niestety zmiany nie pojawią się natychmiast, mają być rozłożone w czasie na kilka lat. Do 2022 roku co najmniej połowa zestawów Happy Meal ma być tak skompilowana, aby posiłek miał nie więcej niż 600 kalorii. Z tego nie więcej niż 20 procent kalorii ma pochodzić z tłuszczów nasyconych oraz cukru dodawanego do jedzenia.

W tej chwili te warunki spełnia tylko 28 procent różnych kombinacji w ramach Happy Meals. Aby dojść do 50 procent będą wprowadzane nowe kombinacje. Spółka podaje przykład Włoch, w których niedawno wprowadzono nową kanapkę Junior Chicken z grillowanym kurczakiem.

To, co McDonalds chce wprowadzić na całym świecie do 2022 roku, na rynku amerykańskim ma się pojawić już w czerwcu tego roku. W tym przypadku spółka podaje znacznie więcej szczegółów planowanych zmian:

  • z oferowanych kombinacji w ramach zestawów Happy Meal zniknie cheeseburger, będzie go można dostać tylko na życzenie klienta.
  • na tej samej zasadzie z zestawów zniknie mleko czekoladowe
  • małe frytki mają zostać zastąpione nową, dwa razy mniejszą porcją frytek „kid-size”
  • domyślnym napojem w zestawach ma zostać woda mineralna

W efekcie tych zmian w zestawach dla dzieci ma być o 20 procent mniej kalorii i o połowę mniej cukru dodawanego sztucznie do posiłków.

Firma ma też usunąć ze składników menu dla dzieci ulepszacze smaku, sztuczne barwniki i konserwanty. Zrobiono to już na rynku francuskim i kanadyjskim. Dodatkowo McDonald’s zamierza lepiej eksponować informacje o kaloryczności i składnikach w posiłkach.

McDonald's ma w tej chwili około 37 tysięcy restauracji w ponad stu krajach, w tym około 400 w Polsce. 90 procent z nich działa na zasadzie franczyzy. Wartość rynkowa McDonald's to 128 miliarda dolarów. W 2017 spółka miała ponad 5 miliardów dolarów zysku netto.