Korzystasz z usług tego operatora? Będzie oddawał klientom pieniądze. Może należeć Ci się zwrot

Część klientów Multimedia Polska, którzy zawarli ze spółką umowy w trakcie rozmowy z konsultantem w 2015 i 2016 r., otrzyma m.in. zwrot abonamentu za 2 miesiące i 5 GB bezpłatnego internetu. To efekt decyzji prezesa UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Multimedia Polska pod koniec 2016 r. Pod lupę wziął informacje przekazywane przez przedstawicieli operatora telekomunikacyjnego w trakcie telefonicznych rozmów sprzedażowych.

Czym zawiniła Multimedia Polska?

Z analiz UOKiK wynika, że Multimedia Polska m.in. wprowadzała klientów w błąd informując ich, że mogą odstąpić od umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych w terminie 10 dni od jej zawarcia, a nie 14 jak wynika z ustawy o prawach konsumenta. Co więcej, wbrew prawu spółka nie pozwalała na odstąpienie od umowy w sytuacji, gdy klienci już rozpoczęli korzystanie z usług. Klienci nie otrzymywali również potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy, nie mogli więc zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.

Będą zwroty i inne "prezenty"

Teraz te przewinienia Multimedia Polska wynagrodzi klientom (konkretnie chodzi o osoby, które zawarły lub zmieniły umowę miedzy 25 grudniem 2014 r. a 28 lutego 2018 r.). Osobom, które nie mogły odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki (z powodu przekroczenia błędnego 10-dniowego czasu na odstąpienie od umowy lub wskutek wcześniejszego rozpoczęcia korzystania z usług) lub których reklamacje dotyczące rozbieżności między warunkami zaoferowanymi przez telefon a warunkami zapisanymi w umowie zostały odrzucone, Multimedia Polska zwróci wartość abonamentu za okres dwóch miesięcy (byłym klientom) lub obniży albo nie pobierze opłat za dwa miesiące (aktualnym klientom; w zależności od kwoty rachunków). Co więcej, jeśli ktoś zerwał umowę z Multimedia Polska pomimo odmówienia mu prawa do odstąpienia od umowy, otrzyma zwrot kosztów, którymi został wówczas obarczony (chociaż o zwrot przyznanej ulgi).

Co więcej, wszystkim klientom, którzy zawarli lub zmienili na odległość umowę z Multimedia Polska między 25 grudnia 2014 r. a 28 lutego 2018 r. należą się drobne prezenty w ramach przeprosin (NAWET JEŚLI NIE PRÓBOWALI ODSTĘPOWAĆ OD UMÓW!). Przykładowo, osoby, które w ten sposób zawarły umowy o dostęp do internetu otrzymają 5 GB internetu mobilnego; osoby, które wykupiły usługę telewizji kablowej dostaną trzy filmy za darmo; osoby, które zawarły umowy dotyczące telefonii komórkowej dostają 50 minut darmowych rozmów.

Szczegóły dotyczące zwrotów i rekompensat przyznawanych przez Multimedia Polska dostępne są na stronie operatora (multimedia.pl) w zakładce „Ważna informacja” oraz w decyzji UOKiK.

Uwaga! Po rekompensaty trzeba będzie się zgłosić, nie będą przyznawane „z automatu”. Klienci, którzy chcą z nich skorzystać, powinni skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta najpóźniej do 30 kwietnia br. Multimedia będzie też przypominała klientom o rekompensatach m.in. w systemie elektronicznym albo listownie.

***

Veit Stutz: Zamiast wciąż szukać nowych wyzwań, lepiej dłużej zostać na danym stanowisku i wgryźć się w temat [NEXT TIME]