Centrum handlowe Wars Sawa Junior zmieni właściciela. Transakcja za ponad 300 mln euro

Położone niedaleko Pałacu Kultury centrum Wars Sawa Junior przejmie spółka Atrium. Spółka będzie mieć cztery takie obiekty w Warszawie.

Atrium podało, że kupuje centrum handlowe Wars Sawa Junior za 301,5 mln euro. Finalizacja transakcji przewidywana jest na IV kw. br. i uzależniona od spełnienia określonych warunków zawieszających. 

Znane warszawskie centrum handlowe z nowym właścicielem

"Obiekt Wars Sawa Junior jest jednym z najbardziej znanych i najlepiej zlokalizowanych obiektów handlowych w warszawskim śródmieściu, a także posiadającym największą liczbę odwiedzających, co czyni go znakomitym uzupełnieniem naszego polskiego portfela. Kompleks Wars Sawa Junior to nie tylko kolejny kluczowy obiekt handlowo-usługowy o dominującej pozycji w regionie w naszym stale powiększającym się portfolio aktywów na warszawskim rynku" - powiedział prezes Grupy Atrium Liad Barzilai, cytowany w komunikacie.

Prezes zasugerował też, że Wars Sawa Junior może się mocno zmienić.

"Otwiera on również wiele interesujących możliwości w zakresie przebudowy i zarządzania, co pozwoli nam rozwijać to centrum i pomnażać płynące z niego zyski, wykorzystując w pełni jego niezrównane położenie w najlepszej śródmiejskiej lokalizacji. Transakcja nabycia jest zgodna z naszą strategią koncentrowania w portfelu Atrium prestiżowych centrów handlowych w Polsce i w Czechach, generujących wyższe przepływy środków pieniężnych" - mówi Liad Barzilai.

Wars Sawa Junior może skorzystać z inwestycji w okolicy

Atrium kupuje centrum Wars Sawa Junior od firmy PFCEE, która jest funduszem zarządzanym przez CBRE Global Investors, korzystając z po części ze środków własnych i po części z zewnętrznych źródeł finansowania.

Kompleks Wars Sawa Junior Oferuje 26 000 m2 powierzchni najmu i 11 000 m2 powierzchni - głównie biurowej i magazynowej. 

"W niedługim czasie centrum będzie korzystało z kilku istotnych nowych inwestycji w najbliższym otoczeniu, które obecnie są w trakcie budowy i których otwarcie zaplanowane jest już w 2018 roku. Atrakcyjność otoczenia Centrum w nadchodzących latach zostanie jeszcze bardziej wzmocniona w związku z planowaną budową Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Parku Centralnym oraz dodatkowych budynków biurowych" - pisze Atrium w komunikacie.

Po zakończeniu transakcji spółka będzie posiadała w stolicy Polski cztery flagowe centra handlowe o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącej około 550 000 m2. To Atrium Promenada, Targówek i Reduta.

"W pozostałych trzech stołecznych centrach z portfolio Atrium powstanie do końca 2018 roku 26 tys. m2 dodatkowej powierzchni GLA w ramach trwającego programu przebudowy i rozbudowy aktywów, w ramach którego po zakończeniu wszystkich etapów prac przysporzone zostanie ponad 60 000 m2 prestiżowej powierzchni handlowej w Warszawie" - podaje firma.

Grupa Atrium to właściciel, zarządca i deweloper centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce poza Warszawą ma też centra handlowe m.in. w Lublinie (Felicity), Białymstoku (Biała), Bydgoszczy (Focus), Szczecinie (Molo) i Wrocławiu (Galeria Dominikańska).

Tajemnice warszawskiego Parku Fontann. Zeszliśmy do podziemi, aby zobaczyć, jak wygląda obsługa show

Więcej o: