Gigant z Atlanty przejmie sieć kawiarni Costa Coffee od spółki Whitbread za 3,9 mld funtów (5,1 mld dolarów). Zdaniem analityków, to kwota wyższa o 700 milionów funtów od oczekiwanej. Transakcja ma być sfinalizowana w 2019 roku, potrzeba do tego m.in. zgody udziałowców Whitbread.
Costa Coffee to brytyjska spółka, druga co do wielkości na świecie (po Starbucks) sieć kawiarni. Jej akwizycja jest sygnałem, że Coca-Cola chce mocniej wejść w rynek kojarzony z nieco zdrowszym odżywianiem niż podstawowa działalność amerykańskiej spółki. To ważne w kontekście tego, że kolejne kraje wprowadzają podatek od cukru.
Prezes Coca-Coli James Quincey zwrócił uwagę, że gorące napoje to jeden z segmentów rynku, na którym spółka nie ma globalnej marki. - Costa daje Coca-Coli nowe możliwości i wiedzę w dziedzinie kawy - podkreślił Quincey.
Założona jako firma piwowarska w 1742 rok spółka Whitbread poinformowała, że chce skupić się na rozwoju sieci hoteli Premier Inn. Przejęła liczącą 39 kawiarni Costa Coffee w 1995 roku za 19 mln funtów.
Costa Cofee to lider polskiego rynku. Ma ponad 150 kawiarni w naszym kraju. W najbliższych latach ta liczba ma się podwoić.
Coca-Cola sprzedaje w Polsce 43 produkty w 13 pojemnościach. To m.in. napoje gazowane Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, a także napoje dla sportowców.