Autostrada A2 będzie szersza. Powstanie trzeci pas między Warszawą a Łodzią

Na autostradzie A2 między Warszawą a Łodzią będzie trzeci pas. Budowa ma ruszyć za dwa - dwa i pół roku, a szerszą drogą będzie można pojechać na przełomie 2023/24 roku.

Dziś podpisana została decyzja pod planem inwestycyjnym i za dwa, dwa i pół roku ruszy budowa dodatkowego pasa ruchu na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Poszerzoną trasą będzie można pojechać prawdopodobnie na przełomie lat 2023 i 2024. Podpisem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka pod decyzją pochwalił się resort na Twitterze. 

Rzecznik resortu, Szymon Huptyś, uchwycił także moment podpisania decyzji. 

Kierowcy nie muszą się jednak obawiać zamknięcia trasy. Minister Adamczyk poinformował, że najgorsze czego mogą się obawiać, to ograniczenia ruchu. A2 będzie jednak bez przerwy dostępna dla podróżnych. 

Długi czas potrzebny na budowę i pracę przygotowawcze wynika z faktu, że należy ponownie uzyskać decyzję środowiskową, co jest skomplikowaną procedurą. Fakt, że przy budowie A2 pozostawiono pas rezerwowy na ewentualne poszerzenie tego nie zmienia. W planie rozbudowy przewidziano także od razu analizę stanu technicznego i, w zależności do jej wyników, możliwą naprawę podbudowy i wymianę warstwy ścieralnej. 

Chodzi m.in. o nowe lotnisko CPK

Realizacja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią w kontekście planowanego do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Istniejące natężenie ruchu zbliża się do wartości odpowiednich dla obecnego przekroju a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy wzrost natężenia ruchu na tym odcinku.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w komunikacie o inwestycji, poinformowała także, że przy okazji zostanie zlikwidowany punkt poboru opłat (PPO) w Pruszkowie. Gotowy punkt miał służyć do pobierania opłat za korzystanie z autostrady i ma 17 wysp do poboru opłat. Na tym odcinku prędkość jest ograniczona do 40 km/h, co zmniejsza przepustowość i płynność ruchu. Prace przygotowawcze do likwidacji punktu mają zacząć się "niezwłocznie"

Szacowany koszt poszerzenia A2 to 700 milionów złotych lub więcej, jeżeli konieczne będą naprawy. 

Zobacz wideo
Więcej o: