CCC odnotowało 155,5 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2019 r. wobec 145,7 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne dane.
Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła w I kw. br. 150,9 mln zł wobec 116,7 mln zł straty rok wcześniej.
Strata grupy z działalności operacyjnej w I kw. br. wyniosła 146,4 mln zł wobec 85,9 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 20,6 mln zł wobec 42,9 mln zł rok wcześniej.
Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w I kw. 2019 roku 1 038,6 mln zł wobec 658,7 mln zł rok wcześniej.
W poniedziałek akcje spółki traciły na giełdzie w Warszawie 11 proc.
Notowania spółki CCC źródło: stooq.pl
"Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w pierwszym kwartale 2019 roku 1 039 mln zł, co oznacza wzrost o 58 proc. licząc rok do roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych w Grupie CCC wyniosła 10 proc. (14 proc. w Polsce). Duże znaczenie miało w tym przypadku rozszerzenie oferty produktowej w sieci sklepów CCC, w tym rozpoczęcie sprzedaży obuwia DeeZee oraz markowych butów sportowych. Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 58 proc., do 492 mln zł. Marża brutto na poziomie Grupy CCC utrzymała się na tym samym poziomie 47,4 proc." - czytamy w komunikacie.
Koszty wzrosły do poziomu 634 mln zł (394 mln zł w I kw. 2018 r.), przede wszystkim w związku z konsolidacją przejętych spółek (łącznie 126 mln zł, w tym: 95 mln zł KVAG, 23 mln zł CCC Rumunia) oraz wzrostem powierzchni i skali e-commerce. CCC konsekwentnie ogranicza koszty sklepów - dzięki optymalizacji procesów biznesowych udało się je obniżyć o 2 proc. r/r (I kw. 2019 - 180 zł), w przeliczeniu na m2, podano również.
CCC kontynuuje prace nad optymalizacją kapitału obrotowego. Zobowiązania handlowe wzrosły o 703 mln zł do poziomu 1 031 mln zł. Ponadto poziom zapasów w przeliczeniu na m2 spadł o 9 proc. r/r (wyłączając KVAG, DeeZee i Gino Rossi).
Sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 289 mln zł (169 mln zł w I kw. 2018, wzrost o 71 proc. r/r) i stanowi już 28 proc. przychodów grupy. Za dynamiczny rozwój w tym kanale sprzedaży odpowiada głównie eobuwie.pl. W segmencie e-commerce uwzględnione są także wyniki DeeZee oraz sprzedaż KVAG i Gino Rossi w kanale online, wskazano.
"Oceniając wyniki finansowe pierwszego kwartału, trzeba mieć na uwadze, że w dużej mierze jest to sezon wyprzedażowy, którego wyniki nie są istotne dla obrazu całego roku. Kluczowym wydarzeniem pierwszego kwartału było zamknięcie transakcji sprzedaży CCC Germany, co oznacza wyeliminowanie nierentownej części biznesu, oraz podjęcie współpracy z HR Group, której staliśmy się akcjonariuszem" - powiedział prezes Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie.
Równocześnie, robimy duże postępy w integracji i restrukturyzacji procesów biznesowych przejętego w zeszłym roku KVAG, co już wkrótce będzie widoczne w wynikach finansowych. Najważniejszym obecnie zadaniem pozostaje dla nas rozwój produktu, czego pierwsze efekty było już widać po bardzo dobrych wynikach sprzedażowych marca. Świetnie przyjęta przez rynek została nowa kolekcja markowych butów sportowych, bardzo dobrze sprzedają się także produkty marki DeeZee. Właśnie sfinalizowaliśmy przejęcie Gino Rossi, marki która jeszcze bardziej zdywersyfikuje i uatrakcyjni naszą ofertę dla klientów w dalszej części roku. Końca dobiegają prace nad uruchomieniem platformy e-commerce CCC, a pierwsze kroki w branży odzieżowej stawia za pośrednictwem sklepu Modivo Grupa eobuwie.pl" - dodał prezes.
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec I kw. 2019 wynosiła ponad 674 tys. m2 i liczyła 1 196 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 23 krajach (18 offline i 15 online).
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
Działajmy razem na rzecz zapobiegania plastikowej epidemii. Jeśli chcesz pomóc - wpłać datek >>