Rekompensaty dla klientów są efektem działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK zgłaszały się bowiem osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od Netii. Operator nie miał zgód abonentów na kontakt marketingowy, a w takiej sytuacji telefony z propozycjami np. zawarcia nowej umowy są niezgodne z prawem.
Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami
- mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Netia nie otrzymała kary finansowej od Urzędu, bo zobowiązała się do zrekompensowania swoich błędów wobec klientów. Rekompensaty będą należeć się wszystkim osobom, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.
Jak informuje UOKiK, osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują, otrzymają do wyboru jedną z opcji:
Dość podobne rekompensaty do wyboru otrzymają też osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały. Będą mogły skorzystać z jednej z poniższych opcji:
Netia zobowiązała się także do tego, że jeżeli w przyszłości będzie korzystała z gotowych baz kontaktowych, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikować.
Informacje o zobowiązaniu Netii będą opublikowane m.in. na stronie internetowej operatora, w serwisie abonenckim czy w prasie ogólnopolskiej. Będzie więc szansa, żeby o możliwości skorzystania z rekompensaty się dowiedzieć. Jednak nie będą one przyznawane domyślnie, trzeba będzie samodzielnie wykazać się inicjatywą, aby z którejś skorzystać.