Burger King wprowadzi do Polski burgera z wegetariańskim kotletem. Rebel Whopper już niedługo w całej Europie

Burger King wprowadza na europejski rynek kanapkę z roślinnym substytutem mięsa. Pierwsze testy były przeprowadzane w lato w Szwecji. Rebel Whopper będzie kosztował tyle samo co wersja mięsna, a kotlety będzie produkowała firma Unilever.
Zobacz wideo

Opcje wegetariańskie powoli stają się standardem w menu, czego najlepszym dowodem są wielkie sieci restauracji. Od jakiegoś czasu testowane są w nich dania bezmięsne. Ostatnio polski Burger King w swojej ofercie specjalnej posiadał burgera z serem haloumi, który zastępował kotleta wołowego. W Ameryce Północnej, już w 7000 restauracji można kupić Impossible Burgera, do którego kotleta roślinnego produkuje firma Impossible Foods. W Europie natomiast, w lecie przeprowadzano testy Rebel Whoppera oraz Rebel Chicken King, do których roślinny substytut mięsa wyprodukowała firma Vivera BV. Próby musiały sprawdzić się całkiem dobrze, bo pierwsza z kanapek trafi do oferty w 25 europejskich krajach.

Burger King wprowadza do Polski kanapkę Rebel Whopper z roślinnym mięsem

Rebel Whopper w Europie będzie kosztował tyle samo, co jego mięsny wariant. To nie jest oczywistością, ponieważ w Stanach Zjednoczonych wersja wegetariańska jest droższa nawet o półtora dolara. Burger King podpisał umowę z firmą The Vegetarian Butcher, która będzie w Europie dostarczała kotlety roślinne do nowej kanapki. Firma należy do giganta branży spożywczej i środków spożywczych, Unilever. Rebel Whopper trafi do 2500 lokali Burger Kinga w całej Europie, w tym do Polski, Niemiec, Hiszpanii, Polski oraz Włoch. Dla przedsiębiorstwa ma być to największa europejska premiera produktu.

W ostatnich latach zapotrzebowanie na produkty pochodzenia roślinnego znacząco wzrosło. Kolejne firmy decydują na stworzenie wyrobów, które w fakturze i smaku przypominają mięso, ale są całkowicie wegetariańskie. Firmy jak Beyond Meat oraz Impossible Foods walczą ze sobą o kontrakty z największymi sieciami fast-food.

Więcej o: