Zabezpieczenia - tak, ale przede wszystkim świadomość. Ekspert T-Mobile o cyberbezpieczeństwie

- Od początku wojny notujemy stale narastającą aktywność cyberprzestępców - mówi Krzysztof Richter, Dyrektor Sprzedaży ds. Klientów Korporacyjnych T-Mobile Polska S.A. Ekspert w rozmowie w "Studiu Biznes" Gazeta.pl podaje skalę zjawiska i tłumaczy, jak możemy sobie radzić z oszustami.

Materiał sponsorowany przez T-Mobile Polska S.A.

Jak mówił Krzysztof Richter, do 2025 roku wartość strat poniesionych w wyniku cyberataków może wynieść globalnie już ponad 47 mld zł rocznie. Jakie dane są szczególnie cenne? W zasadzie wszystko, co mamy na dyskach - przekonuje ekspert.

Zobacz wideo

Czy Polskie firmy zdają sobie sprawę z zagrożenia? - Obserwujemy, że świadomość rośnie - mówi Richter. - Choć wciąż zdarzają się sytuacje, gdzie dopiero po incydencie procedury zostają wdrażane - dodaje. Wyjaśnia natomiast, że i w Polsce, i globalnie zarządy firm coraz lepiej rozumieją potrzebę polityk bezpieczeństwa, zabezpieczania danych.

Polskie firmy, jeśli myślą poważnie o zabezpieczeniu się, powinny w pierwszej kolejności zrobić coś takiego jak badanie wrażliwości, czyli zobaczyć, gdzie są słabe punkty, gdzie są wejścia, którymi może wejść osoba niepożądana. Drugi punkt to wprowadzenie odpowiednich zabezpieczeń. Tego jest sporo. Ale także trzeba zadbać o świadomość użytkowników 

- przekonuje ekspert T-Mobile.

Jak cyberataki wpływają na przedsiębiorców i na ekonomię państwa? Jak podchodzić do cyberbezpieczeństwa w firmie? Z jakich powodów dbanie o bezpieczeństwo danych ma kluczowe znaczenie dla naszych pieniędzy? Jak ustrzec się przed cyberprzestępcami. Również na te pytania odpowiadał meneger T-Mobile w "Studiu Biznes". Zapis całej rozmowy w wersji wideo znajdziesz na początku tekstu.

Więcej o: