Zalando, jeden z najbardziej znanych sklepów internetowych, wprowadza nowe narzędzie, które umożliwi klientom uzyskanie rekomendacji rozmiaru opartego o ich rzeczywiste wymiary. Nowa funkcja ma pomóc m.in. zmniejszyć liczbę zwrotów, a w dłuższej perspektywie zminimalizować ilość odpadów tekstylnych.
Klient, który chce skorzystać z nowej opcji, musi wysłać dwie fotografie w obcisłym ubraniu. Na ich podstawie narzędzie pomoże wybrać odpowiedni rozmiar. Zdjęcia są później usuwane. Nikt nie wykorzystuje ich do innych celów.
Funkcja jest już dostępna dla klientów z regionu DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria). Mogą uzyskać pomoc przy zakupie górnych części odzieży damskiej, a także sukienek. Nowe rozwiązanie będzie w przyszłości rozszerzane na inne kategorie oraz pozostałe rynki.
- Pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru jest ważnym elementem pogłębiania relacji z klientami. Czekanie na zamówioną rzecz tylko po to, żeby odkryć, że nie pasuje, jest frustrujące. Wprowadzając rekomendacje rozmiarów, oparte na wymiarach ciała, kontynuujemy wykorzystanie innowacji, w celu rozwiązania dla klientów jednego z głównych problemów branży modowej - powiedziała Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando. - Dodatkowo, dzięki tej funkcji możemy nadal wspierać nasze marki partnerskie, dostarczając im informacji na temat preferencji dotyczących rozmiarów i dopasowania odzieży przez ich klientów - cytuje jej słowa portal Wirtualne Media.