W ubiegłym tygodniu redakcja Digital Foundry odwiedziła siedzibę giganta z Redmond, aby poznać szczegóły najnowszego urządzenia Microsoftu, które kryje się pod nazwą kodową Xbox Project Scorpio. Dziś wiemy już, że będzie to najmocniejsza konsola w historii gier wideo, co potwierdza jej oficjalna specyfikacja sprzętowa.
Project Scorpio - porównanie specyfikacji Źródło: Eurogamer.net
Gry w rozdzielczości 4K
Z obszernego artykuły opublikowanego w serwisie Eurogamer dowiadujemy się m.in., że - zgodnie z wcześniejszymi obietnicami - nowe urządzenie Microsoftu dysponuje mocą 6 teraflopów. Dla porównania, PlayStation 4 Pro oferuje moc 4,2 teraflopów.
Siłą napędową Project Scorpio jest 8-rdzeniowy układ z taktowaniem 2,3 GHz, układ GPU z 40 jednostkami obliczeniowymi o częstotliwości 1172 MHz, 12 GB pamięci RAM GDDR5 oraz dysk twardy 2,5-cala o pojemności 1 TB.
Ta specyfikacja ma zagwarantować, że Scorpio uruchomi wszystkie gry z Xboxa One w natywnej rozdzielczości 4K. Redakcja Digital Foundry postanowiła sprawdzić czy rzeczywiście tak się sprawy mają i uruchomiła na nowej konsoli grę Forza 6.
Efekt? Gra działała płynnie w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę, a w tym samym czasie procesor graficzny był obciążony "jedynie" w 66,19 procentach. Jeśli Scorpio będzie sobie radzić podobnie z innymi tytułami, to zapowiada się obiecująco.
Firma z Redmond zapewnia, ze Project Scorpio będzie kompatybilny z wszystkimi grami, które pojawiły się na Xboksie One, czego można było się jednak spodziewać.
Co ciekawe, mimo że nowa konsola Microsoftu posiada aż 12 GB pamięci RAM, to gry będą korzystać jedynie z 8 GB, a pozostałe 4 GB zostaną zarezerwowane dla systemu.
Niestety wciąż nie poznaliśmy ostatecznego wyglądu konsoli, jej oficjalnej nazwy, ani też daty premiery. Na te szczegóły musimy poczekać do czerwcowych targów E3 2017.
Oto oficjalna specyfikacja Xbox Project Scorpio:
Źródło: Eurogamer.net