Na forum sieci Plus oraz jej oficjalnym profilu Facebookowym od wczoraj pojawiają się wpisy dotyczące problemów z internetem. Coraz więcej zgłoszeń widać też w serwisie Down Detector. Na mapie przedstawiającej obszary, w których usługa działa z problemami znajduje się spory obszar Polski.
Według Down Detector Plus ma problemy z działaniem Fot. Down Detector
Osoby, które zgłaszają problem opisują, że urządzenia nie wykazują problemów z zasięgiem. Pomimo widocznej ikonki LTE i aktywnego pakietu mobilnego internetu połączenie z jakimkolwiek serwisem jest jednak niemożliwe.
Problem z połączeniem do internetu Fot. http://plusforum.pl
Panowie ja mam to samo. Mieszkam w Krośnie, od wczoraj od rana nie mam dostępu do internetu. Niby pokazuje zasięg LTE ale nie łączy się z internetem. Mam tak jak Wy plus na kartę, mam jeszcze prawie 9 giga internetu do wykorzystania. Wczoraj zmieniana karta w salonie na nową, próbowana i stara i nowa na 2 telefonach i wszędzie ten sam problem - brak internetu. Co ciekawe znajomi mają w plusie i im działa wszystko ok a mi nie.
- donosi jeden z użytkowników Plus. Z wpisu wynika, że problem nie dotyczy wszystkich klientów sieci, a tylko niektórych.
Problemy z dostępem do internetu w sieci Plus Fot. Down Decetor
Czytaj też: Koniec z roamingiem w Unii Europejskiej. Co na to polscy operatorzy?
Biuro Prasowe Plusa wyjaśniło nam co jest prawdopodobną przyczyną problemów.
Prawdopodobnie chodzi o efekty orkanu Ksawery, który w ciągu ostatniej doby przeszedł przez Polskę. W jego następstwie nie pracowało wiele naszych stacji bazowych, a główna przyczyna problemów to oczywiście przede wszystkim brak dostaw energii elektrycznej. Problem dotyczy praktycznie całego kraju, ale przede wszystkim południowo-centralnej Polski. Od kliku godzin usilnie pracujemy nad przywróceniem działania sieci i sukcesywnie kolejne stacje są włączane do ruchu. Prace naprawcze cały czas trwają, ale niestety ze względu na skalę zjawiska na całkowite usuniecie jego skutków będziemy musieli jeszcze poczekać. Klientów, którzy odczuli skutki opisanych problemów możemy tylko przeprosić za zaistniałą nie z naszej winy sytuację.
- czytamy w przesłanym do naszej redakcji komunikacie.
Mamy nadzieję, że w najbliższych godzinach sytuacja powróci do normy.