W ostatnich latach twórcy gier prześcigają się w dość oryginalnych sposobach promocji swoich produkcji. Niestety oryginalność nie zawsze idzie w w parze z jakością produktu końcowego. Mam nadzieję, że Ubisoft nie popełni tego błędu w przypadku "Far Cry 5", a nowa odsłona gry będzie równie dobra, jak towarzysząca jej kampania marketingowa.
Na kilkanaście dni przed premierą "Far Cry 5" Francuzi postanowili przenieść nas do świata gry, a konkretnie do fikcyjnego miasteczka Hope County w amerykańskim stanie Montana. Ubisoft zrobił to uruchamiając radio "Hope County FM" w serwisie Spotify.
Hope County FM fot. Ubisfot
"Hope County FM" pozwoli nam wczuć się w klimat gry, a także poznać jej fabułę oraz najważniejszych bohaterów. I robi to dobrze. Już w pierwszej audycji dostępnej na antenie radia możemy posłuchać intrygującej rozmowy z Josephem Seedem, czyli fanatycznym przywódcą sekty "Bramy Edenu" i głównym antagonistą w grze.
Hope County FM fot. Ubisoft
"Hope County FM" to również sporo klasycznego rocka i muzyki country, a także dość groteskowe jingle i przerywniki reklamowe. Wszystko to tworzy naprawdę spójną całość i zachęca do zanurzenia się w fabularne meandry najnowszej odsłony serii Ubisoftu.
Słuchacze radia mogą także wziąć udział w kilku konkursach, w których do wygrania jest konsola PlayStation 4 wraz z grą "Far Cry 5". Co ważne, audycje w "Hope County FM" są nadawane w języku polskim. No cóż, pozostaje odliczać dni do 27 marca. Miejmy nadzieję, że gra będzie równie dobra, jak pomysł na jej promocję.