Wyciekły dane klientów polskiego operatora. Jeśli korzystaliście z jego usług, lepiej zmieńcie hasła

Imiona i nazwiska, dane teleadresowe, a nawet numery kart SIM oraz kody PUK klientów sieci Aero2 mogły trafić w niepowołane ręce. Poinformował o tym sam operator, a teraz zaleca: lepiej zmieńcie swoje loginy i hasła.

Od kilkudziesięciu godzin sieć Aero2, operator telefonii komórkowej w Polsce, wysyła swoim klientom maile, w których ostrzega o możliwości wycieku danych osobowych.

Szanowni Państwo, Informujemy, że w dniu 14 marca 2018 r. otrzymaliśmy zgłoszenie, iż mogło nastąpić nieuprawnione uzyskanie dostępu do niektórych danych osobowych części Klientów BDI (Bezpłatnego Dostępu do Internetu), która skorzystała z oferty pakietów komercyjnych.

- czytamy w komunikacie, który opublikował serwis Niebezpiecznik.pl.

Wyciek danych nie dotyczy klientów, którzy korzystali z oferty darmowego dostępu do internetu, ale tych osób, które korzystają z dodatkowych płatnych pakietów danych.

Wśród danych osobowych, które mogły trafić w niepowołane ręce znalazły się imię, nazwisko, dane korespondencyjne, dane adresowe do faktury, e-mail, numer kontaktowy, udzielone zgody biznesowe, numer seryjny karty SIM i kod PUK.

Jednocześnie Aero2 zapewnia swoich klientów, że próba nieuprawnionego dostępu nie dotyczyła takich danych, jak: numer PESEL oraz numer i seria dowodu. Operator podjął również szereg działań, które mają dodatkowo zabezpieczyć dane klientów:

  1. Na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2 wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia, które mają na celu uniemożliwianie potencjalnych prób naruszenia dostępu do danych osobowych.
  2. Czasowo zablokowano możliwości wyświetlania danych osobowych Klientów sklepu Pakiety Aero na koncie po zalogowaniu.
  3. Czasowo zablokowano dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2, jednakże Klienci mieli możliwość dokonania zakupu pakietów poprzez sklep internetowy Aero2 (działający pod linkiem: https://sklep.aero2.pl )

Ponadto operator zaleca użytkownikom usług Aero2:

- zweryfikowanie wszystkich loginów i haseł - z punktu widzenia bezpieczeństwa najlepiej jest używać innych identyfikatorów i haseł w serwisach internetowych i systemach komputerowych;

- zmianę hasła stosowanego w kontaktach z Aero2 – warto zadbać, by było odpowiednio silne;

- nie odpowiadać na maile spamerów ani nieznanych osób i instytucji;

- zawiadomić organy ścigania w przypadku uzyskania informacji o bezprawnym posłużeniu się danymi osobowymi przez podmiot nieuprawniony lub przesłać tego rodzaju zgłoszenie do Aero2 (adres poniżej).

Aero2 to polski operator telekomunikacyjny, którego właścicielem jest Polkomtel (Grupa Cyfrowy Polsat). Sieć oferuje klientom m.in. usługę bezpłatnego dostępu do internetu (BDI) o maksymalnej prędkość transmisji danych 512 kb/s.

W 2016 r. operator uruchomił markę a2mobile, która oferuje usługi głosowe i mobilny internet w systemie pre-paid. A2mobile korzysta z sieci Aero2 oraz z nadajników Plusa.

Cotygodniowe podsumowanie roku 11/2018. Podcast ekonomiczno - polityczny Rafała Hirscha

Więcej o: