Sztuczna Inteligencja w McDonald's: system głosowy zastąpi pracowników obsługujących McDrive

W ostatnim roku McDonald's przeprowadza zakupy związane z inwestycją w technologie sztucznej inteligencji. Po Plexure i Dynamic Yield amerykańska firma przejmuje start-up Apprente, który rozwinął system sterowania głosowego. Technologia ta ma być wykorzystana w punktach McDrive.
Zobacz wideo

10 września McDonald Corportion ogłosił przejęcie firmy Apprente, czyli start-upu zajmującego się technologiami bazującymi na systemach rozpoznawania głosu. W oświadczeniu firmy czytamy, że dzięki systemowi zamówienia będzie można składać szybciej, prościej i bardziej precyzyjnie -"Wirtualny asystent nigdy nie jest zmęczony, zirytowany lub niezadowolony". Tym samym pracownicy przestaliby odbierać zamówienia składane w okienkach McDrive.

McDonald inwestuje w Sztuczną Inteligencję - zamówienie w McDrive zgłosimy komputerowi

Firma Apprente założona została w 2017 roku w Mountain View w Kalifornii przez profesora inżynierii komputerowej Itamara Arela oraz byłego inżyniera Google Moshe Looksa. Start-up specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań głosowych przeznaczonych do obsługi klienta. Naukowcom udało się stworzyć sztuczną inteligencję, która działa sprawniej, niż w dotychczasowych rozwiązaniach. Przełomowe w technologii Apprente jest to, że system nie spisuje tego, co mówi klient i dopiero później interpretuje ten zapis, ale już bezpośrednio rozpoznaje znaczenie usłyszanych słów. Nad tym projektem firma będzie pracować dalej w siedzibie McD Tech Labs.

Jak podaje portal usine-digitale.fr o tej pory McDonald's zainwestował w izraelską firmę Dynamic Yield, która stworzyła program wyświetlany na panelach służących do składania zamówienia w ponad 8000 restauracji w Stanach Zjednoczonych. Na panelu wyświetlane są sugestie produktów oraz szacunkowy czas ich przygotowania, ruch w restauracji w czasie rzeczywistym oraz trendy i rekomendacje dla klientów. Do końca 2019 roku ten system ma zostać wdrożony we wszystkich placówkach McDonald's w USA i Australii. Dodatkowo firma fast foodowa zainwestowała w Plexure, która zajmuje się projektowaniem aplikacji mobilnych. Z kolei system opracowany przez Apprente ma zostać wprowadzony w McDrive na całym świecie.

Więcej o: