Znalazłeś błąd w PS4 lub w PlayStation Network? Sony zapłaci ci za to nawet 200 tys. zł

Sony uruchomił ogólnodostępny program zgłaszania błędów. Za raportowanie problemów dotyczących PS4 i PlayStation Network można otrzymać nawet 50 tys. dolarów.

Korzystanie z pomocy społeczności zgromadzonych wokół marki czy idei, stało się już dość powszechne i skuteczne. Wspomnieć tu można o wszelakich startupach, zbiórkach crowdfundingowych czy konkursach, jak ten, który niedawno rozpisała NASA, na stworzenie księżycowej toalety. To także powszechna praktyka w branży gier, gdzie deweloperzy w trakcie tworzenie pytają fanów o rady - tu można przywołać świeże przykłady Baldur's Gate 3 i Diablo 4. 

Graczy można wykorzystać również jako testerów, z czego korzysta Nintendo, a od początku roku również Xbox w swoim programie łowców nagród. Za znajdowanie błędów firmy płacą niemałe sumy, nawet do 20 tys. dolarów. Do tego grona dołączyło oficjalnie także Sony.

Zobacz wideo Nowa generacja konsol - dlaczego warto na nie czekać?

Sony płaci za zgłoszenie błędów w PS4 i PlayStation Network

Japońska firma na swojej stronie poinformowała o uruchomieniu publicznego programu Łowcy Bugów (błędów). System istniał już wcześniej, ale nie był dostępny dla wszystkich chętnych. Sony zdecydowało się jednak dać do niego dostęp każdemu, gdyż wierzy, że współpraca ze społecznością zajmującą się cyberbezpieczeństwem pozwoli zapewnić im bezpieczniejszą przestrzeń do gry, czytamy w notce na blogu. Do programu zaproszeni są jednak wszyscy, także gracze.

Błędy można zgłaszać na stronie partnera programu, Hacker One. Za zgłoszone problemy związane z PlayStation Network Sony oferuje nagrodę od 100 do 3 tys. dolarów. Więcej można dostać za raportowanie problemów z PS4 - od 500 do 50 tys. dolarów (niemal 200 tys. złotych). Nagroda jest oczywiście zależna od skali usterki. Na wiadomość Sony odpowiada już w ciągu trzech godzin. Dotąd zgłoszono i rozwiązano 89 błędów, za które średnia nagród wyniosła 400 dolarów. 

Więcej o: