Apple co jakiś czas ma problem ze swoimi smartfonami. Często okazuje się, że są to wady fabryczne. Firma w takich przypadkach stosuje politykę darmowej wymiany. Sytuacja co jakiś czas się powtarza, a Apple zawsze tak samo reaguje, gdyż marka i jej ocena przez klientów jest największą siłą amerykańskiego przedsiębiorstwa. Tym razem do wymiany trafiły niektóre wyświetlacze.
Mały procent iPhone'ów11 ma problemy z dotykiem. Nie wiadomo co je powoduje, ale ekran przestaje reagować w mniejszym lub większym stopniu. Apple uznało, że jest to wada fabryczna i ruszyło z programem darmowej wymiany. Problem dotyczy jedynie zeszłorocznej generacji iPhone 11 wyprodukowanych między listopadem 2019 a majem 2020 roku.
To czy iPhone 11 kwalifikuje się do wymiany, można sprawdzić pod TYM adresem. Wystarczy wpisać numer seryjny naszego smartfona (wybierając na telefonie iPhone kolejno opcje Ustawienia > Ogólne > To urządzenie) i kliknąć niebieski przycisk "Submit". Do darmowej naprawy mogą zostać wysłane jedynie urządzenia kupione nie więcej niż dwa lata temu, co dopiero w przyszłym roku będzie miało znaczenie.
Jeśli nasz iPhone kwalifikuje się do naprawy, należy znaleźć autoryzowany serwis, umówić spotkanie i zanieść tam urządzenie. Można także skontaktować się ze wsparciem Apple, w celu zamówienia kuriera, który odbierze smartfona. Warto pamiętać, że za wady inne niż fabryczne, serwis policzy sobie za naprawę. Ponadto przed wysyłką dobrze jest zrobić kopię zapasową danych.