O tym, że iPhone'y nie są urządzeniami bezawaryjnymi przekonaliśmy się na przestrzeni ostatnich lat wielokrotnie. Nie inaczej jest w przypadku iPhone'a 12, który swoją premierą miał ubiegłej jesieni. Już krótko po premierze część użytkowników narzekała na problemy z głośnikiem rozmów, a w skrajnych przypadkach przestawał on całkowicie działać.
Apple o tym problemie wiedział od jakiegoś czasu, ale dopiero niemal rok po premierze zdecydował się uruchomić program napraw. Dotyczy on urządzeń wyprodukowanych pomiędzy październikiem 2020 , a kwietniem 2021. Warto dodać, że chodzi tu o iPhone'a 12 i iPhone'a 12 Pro. Pozostałe modele, czyli iPhone 12 mini oraz iPhone 12 Pro Max, mają być wolne od usterki.
Program naprawczy Apple
Głośnik w twoim iPhonie 12 przestał działać? Apple wymieni go za darmo
Uruchomienie programu napraw jest o tyle istotne, że w przeciwieństwie do gwarancji obowiązuje on przez dwa lata od zakupu urządzenia. Oznacza to, że nawet jeśli roczna gwarancja dobiegnie końca, użytkownicy iPhone'a 12/12 Pro będą mogli za darmo dokonać naprawy swojego telefonu.
Aby zgłosić usterkę (która zdaniem Apple dotyczy jedynie "niewielkiego procenta iPhone'ów 12 i 12 Pro"), należy skontaktować się za autoryzowanym serwisem Apple bądź sklepem, w którym dokonaliśmy zakupu naszego urządzenia".
Dla Apple nie jest to oczywiście pierwszy program naprawczy. Można wspomnieć choćby MacBooki z niesławną motylkową klawiaturą czy problemy z wyświetlaczem w iPhonie 11. Z pełną listą aktualnych i zakończonych programów serwisowych można zapoznać się tutaj.