"Badamy problemy, które mają wpływ na wiele usług platformy Microsoft 365" - przekazała firma za pośrednictwem Twittera. W kolejnym wpisie Microsoft wyjaśnił, że cofnął zmiany w sieci, które zdaniem firmy mogły przyczynić się do awarii.
W środę rano użytkownicy usług firmy Microsoft zaczęli masowo zgłaszać problemy z działaniem aplikacji Teams i Skype, platformy Outlook i usługi OneDrive. Awaria dotyczyła również usługi Xbox Live. Za pośrednictwem serwisu Downdetector.pl internauci przesłali dotychczas kilkanaście tysięcy zgłoszeń z największych miast w Polsce, m.in. Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Gdyni i Wrocławia. Wciąż napływają kolejne raporty, choć w mniejszych ilościach.
Więcej informacji ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Z problemami zmagają się również użytkownicy usług firmy Microsoft na całym świecie. Z Wielkiej Brytanii napłynęło ok. 5 tys. zgłoszeń dotyczących niedostępności usługi poczty e-mail Outlook. Kolejne 3900 zgłoszeń pochodzi z Indii, a ponad 900 z Japonii. Raporty o awariach pochodzą też m.in. z Australii, Stanów Zjednoczonych czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Microsoft już wcześniej wyjaśniał, że "zidentyfikował potencjalny problem z siecią". Zapewniał, że pracuje nad rozwiązaniem problemów z usługami.
Z usługi Microsoft Teams korzysta ponad 280 milionów ludzi na całym świecie. Stanowi ona integralną część codziennej działalności firm i szkół, które używają jej m.in. do wykonywania połączeń, planowania spotkań i organizacji pracy.