"Utrudnienia? Po prostu nic nie działa". Home.pl ma awarię. Trwają prace nad naprawą

Od rana występują problemy z dostępem do usług home.pl. Nie działa m.in. poczta. Użytkownicy narzekają w internecie, a firma potwierdziła, że pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Home.pl, czyli jeden z największych dostawców usług internetowych w Polsce, zmaga się ze znacznymi problemami. Firma poinformowała w swoich mediach społecznościowych o tym, że problemy występują "od godzin porannych". Potwierdziła też, że trwają prace nad przywróceniem dostępu do usług.

Zobacz wideo Te wynalazki zna cały świat. Wiedziałeś, że są dziełem Polaków? [TOPtech]

Home.pl ma awarię. Użytkownicy mają spore problemy

W poście na Twitterze home.pl poinformowało o występujących utrudnieniach w dostępie do strony. Pod tweetem użytkownicy skarżą się, że usługi firmy w ogóle nie działają. "Utrudnienia? Po prostu nic nie działa" - pisze jeden z nich. "Utrudnienia oznaczają w tym przypadku całkowity brak dostępu" - dodaje inny. Obecnie (godz. 10:15) sama strona internetowa działa bez zarzutu, ale wciąż nie można skorzystać z poczty home.pl. Po wejściu na stronę widzimy okno z informacją o prowadzonej "aktualizacji usługi" i możliwością zagrania w 2048 dla zabicia czasu.

Informujemy, że od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do strony home.pl (w tym - poczty i panelu), a także usług klientów. Przepraszamy za powstałe problemy. Pracujemy nad tym, aby dostęp do usług został przywrócony jak najszybciej

- pisze na Twitterze home.pl

Występowanie problemów potwierdza również strona dowondetector.pl. Na wykresie widać jednak, że liczba zgłoszeń o awarii przed godz. 10 zaczęła spadać. O godz. 10:13 serwis odnotował jeszcze 1300 raportów o problemach. Najwyraźniej firma uporała się z nimi przynajmniej częściowo. Część osób w mediach społecznościowych informuje też o odzyskaniu już dostępu do home.pl.

Home.pl awariaHome.pl awaria fot. zrzut ekranu ze strony https://downdetector.pl/

AKTUALIZACJA:

Biuro prasowe home.pl przysłało nam oświadczenie dotyczące dzisiejszej awarii. Jego pełną treść zamieszczamy poniżej: 

W dniu 13 czerwca z powodu niezależnych od home.pl problemów technicznych zewnętrznego dostawcy naszych kluczowych usług infrastrukturalnych i sieciowych część usług Klientów przestała działać. Skala dzisiejszej awarii była rozległa, a problemy z niedostępnością dotknęły wielu operatorów usług internetowych w Polsce. Pomimo że część usług może jeszcze nie być w pełni dostępna, to zapewniamy, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Obecnie intensywnie pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem dostępu do każdej z usług.
Więcej o: