Finał StartupFestu

Zakończył się festiwal StartupFest. Wygrało MindTheKids, ale widać było, że wszyscy startujący skorzystali.

Drugi dzień festiwalu składał się z części zamkniętej, podczas której odbyły się warsztaty z retoryki i autoprezentacji, oraz szybkiej powtórkowej sesji elevator pitchów , podczas której widać było ile uczestnicy nauczyli się od mentorów i podczas warsztatów. Okazało się, że Popler.TV opracował bardzo fajną rzecz o której jakoś wcześniej nie powiedzieli - pudełko pozwalające wykorzystać połączone przepustowości kilku modemów komórkowych do transmisji video, R1NG nagle podał liczby dotyczące swojej działalności, Popla podała czym się różnie od Foursquare, a Sumos zdecydował się wchodzić od razu na rynek amerykański. Spora część powtórzonych prezentacji trwała też poniżej dozwolonych trzech minut - to bardzo dobrze. W większości prezentacji znalazła się też jasno podana informacja na co potrzebne jest finansowanie.

Po sesji prezentacyjnej odbyły się dwa wykłady: porady prawnika co należy a czego nie należy robić zakładając i prowadząc taką firmę, oraz historie z pola walki opowiadane przez twórcę zemanta.com. A później już tylko ogłoszenie zwycięzców.

Oprócz zwycięskiego Mind The Kids , wyróżnienia otrzymali Smartupz (aplikacja do komunikacji przy projektach biznesowych), Evenea.pl (wspomaganie organizowania imprez, łącznie ze sprzedawaniem biletów), oraz zagadnij.pl (serwis randkowy dla uczestników portali społecznościowych. Wprawdzie wyróżnienia nie wiążą się z nagrodami, ale twórcom tych firm łatwiej będzie się przebić, skoro mentorzy StartupFestu, tuzowie polskiego rynku, uznali ich za godnych wyróżnienia.

Następny StartupFest za rok.

Więcej o: