Każda firma, która osiągnęła już sukces na rynku, pozyskała wielu klientów, dla której pracuje liczne grono pracowników, potrzebuje wydajnego narzędzia komunikacyjnego. Na rynku niewiele jest platform, które kwestię komunikacji traktują w sposób kompleksowy. Jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań jest Bitrix24 - darmowe narzędzie do szeroko pojętej współpracy z pracownikami i klientami, które wyposażono w wiele przydatnych funkcji.
Bitrix24 to oprogramowanie, które umożliwia szeroko rozumianą komunikację w firmie. W jednym miejscu pracownicy mogą się kontaktować, realizować wspólne działania, zarządzać firmą. Dzięki jednemu narzędziu można zorganizować zebranie, wyznaczyć konkretnym osobom cele, a ponadto utrzymywać bieżącą relację z klientami, z którymi utrzymanie komunikacji jest niemniej istotne.
Bitrix24 Materiał promocyjny
Platforma ma kilka podstawowych modułów. Po zalogowaniu się do systemu widzimy proste menu, które pozwala wybrać nam jeden z kilkunastu modułów. I tak służy ona do przeglądania aktualności, sprawdzania postępów w zadaniach i projektach, pozwala też na rozmowy (w formie pisemnej lub głosowej), tworzenie grup roboczych.
Bitrix24 pozwala też na przechowywanie dokumentów i plików - ma wbudowaną usługę Bitrix24 Drive. Dzięki narzędziu utworzymy też raporty, zautomatyzujemy niektóre funkcje. Platforma zawiera też bazę pracowników, bazę wiedzy o firmie, jej produktach, usługach. W platformę wbudowany jest nawet CRM (Customer Relationship Manager) - narzędzie pomagające utrzymać odpowiednie relacje z klientami.
Bitrix24 pozwala też na proste organizowanie konferencji pomiędzy pracownikami. Prosty przycisk pozwala zdecydować, czy będą miały charakter wyłącznie głosowy - zastąpią w ten sposób rozmowę telefoniczną, czy chcemy też używać kamery. Zarówno dźwięk jak i obraz mogą być w dowolnym momencie wyłączone, co pozwala utrzymać porządek podczas rozmowy.
Bitrix24 Materiał promocyjny
Rozbudowanym narzędziem jest również chat. Pozwala nie tylko na podstawową rozmowę, ale i załączanie odpowiednich dokumentów, tworzenie i przydzielanie zadań bezpośrednio z czatu, pozwala też w szybki sposób odnaleźć niezbędne pliki czy informacje. Narzędzie jest kompatybilne zarówno z komputerami jak i urządzeniami mobilnymi - w spotkaniu mogą więc brać udział również pracownicy, którzy znajdują się np. w terenie, u klienta, w miejscu realizacji zadania etc. Kompleksowość narzędzia pozwala więc zaoszczędzić sporo czasu, ułatwia organizację pracy, przepływ informacji.
Bitrix24 Materiał promocyjny
Planowanie działań pracowników wymaga koordynacji pracy. Doskonale w tym celu sprawdzi się wbudowany w system kalendarz. Można w nim nie tylko dodawać istotne wydarzenia, ale w prosty sposób synchronizować je wykorzystując urządzenia lub platformy zewnętrzne.
W kalendarzu w prosty sposób można też tworzyć zadania i określać ich ramy czasowe oraz uczestników, a także obserwatorów.
Kolejnym wygodnym narzędziem wbudowanym w platformę jest dysk Bitrix24.Drive. Pozwala na bezpieczne przechowywanie i synchronizację firmowych plików i dokumentów. Do chmury można wysłać dowolny folder z firmowego komputera, poszczególne pliki można później aktualizować lub usuwać. Dostęp do dokumentu łatwo można też włączyć lub zablokować, udostępnić pliki jako publiczne, utworzyć link do pobierania z hasłem etc.
I w tym wypadku możliwa jest integracja dostępu do dokumentów z innymi, zewnętrznymi platformami.
Poszczególne zadania w firmie realizowane są przez różne osoby. Dlatego też platforma Bitrix24 pozwala na szybkie tworzenie grup roboczych, którym przydzielać można działania. Grupy mogą mieć charakter prywatny lub publiczny, można też do nich zapraszać członków zewnętrznych. Moduł ten też ma wbudowane narzędzie do publikowania wiadomości i postów, które docierać będą do określonej grupy odbiorców.
Istotną częścią platformy jest wbudowany w nią CRM. Wiele jego funkcji znanych jest z innych systemów CRM - pozwala przede wszystkim na zarządzanie kontaktami z klientami.
Narzędzie pozwala tworzyć bazę towarów, usług, przypisywać je do poszczególnych klientów, określać stawki, śledzić komunikację, planować spotkania i przydzielać zadania. Korzystanie z CRM-a wbudowanego w Bitrix24 ma jednak wielką zaletę. Moduł jest zintegrowany z firmowym chatem, kalendarzem, systemem przechowywania plików. Dzięki temu zarządzanie relacjami z klientem jest bardziej kompleksowe i odbywa się "w jednym miejscu".
Bitrix24 to platforma, która może posłużyć jako "wewnętrzny" i zewnętrzny internet czyli intranet i extranet. System umożliwia publikowanie informacji skierowanych tylko do pracowników, ale i widocznych dla klientów.
System pozwala też w prosty sposób zapraszać poszczególne osoby do uczestnictwa w spotkaniach lub projektach. Zaproszenie może mieć charakter zbiorczy lub indywidualny, obejmować tylko określone grupy. Elastyczność rozwiązania sprawia, że można je dostosować do działań cyklicznych lub jednorazowych.
Bitrix24 Materiał promocyjny
Platforma Bitrix24 pozwala korzystać również z innych narzędzi. Dzięki niej można oceniać zaangażowanie pracowników, rozpatrywać wnioski kadrowe (np. o urlop, wyjazd), rozpatrywać zgłoszenia klientów, a nawet projektować strony internetowe.
Trudno znaleźć rozwiązanie bardziej kompleksowe i poparte doświadczeniami kilku milionów korporacji i firm. Jedno narzędzie, które pozwala zadbać o relacje i zewnętrzne firmy i utrzymać jednolitość komunikacji, ułatwia przepływ informacji, pozwala lepiej panować nad tym, co dzieje się w firmie. Warto po nie sięgnąć.