Gwiazdy korzystają, a producenci zarabiają

Kreacje Kate Midelton
Każda sieciówka odzieżowa z Wielkiej Brytanii marzy o tym, aby żona księcia Williama założyła ich sukienkę. Catherine, od kiedy oficjalnie została członkinią rodziny królewskiej, jest pod stałym ostrzałem fotoreporterów, a wszystko, co na siebie założy, następnego dnia znika z półek. Trzeba przyznać, że księżna Cambridge wzięła sobie do serca swoją nową rolę, bo lojalnie wspiera krajowe marki. Sukienka Reiss, którą włożyła na spotkanie z Michelle Obamą, buty L.K. Bennet, które miała na sobie podczas gali charytatywnej, następnego dnia wykupiono ze sklepów w całej Anglii. Największy sukces jednak zrobiły perfumy, które Kate miała na sobie w dniu ślubu. Niszowy zapach Illuminum White Gardenia, których cena - podobnie jak kreacje księżnej - mieści się w zakresie finansowym każdej Brytyjki i można je nabyć w przeciętnej drogerii. A raczej można było nabyć do momentu, kiedy prasa nie podała nazwy perfum. Wówczas stały się najbardziej pożądanym zapachem na całym świecie. W sklepach internetowych wyczerpano wszystkie zapasy, a na kolejne trzeba było zapisywać się na liście oczekujących. Samego twórcę zapachu zaskoczył ten sukces: - To absolutny fenomen. Zamówienia przyszły z kilkudziesięciu krajów na całym świecie. Większość klientów jest z USA - mówi Michael Boadi. Flakon 50 ml kosztuje 70 funtów (310 zł). Większa butelka (100 ml) 100 funtów (440 zł). Okres oczekiwania: miesiąc.

Torebka Pippa
Nieoczekiwaną gwiazdą ślubu stulecia okazała się młodsza siostra księżnej Cambridge. Od czasu ślubu w każdej szanującej się gazecie z modą i plotkami Pippa jest prawdziwym numerem jeden. Firma Modalu London produkująca torebki, która rozpoznała na zdjęciach w dłoni Pippy wyrób własnej kolekcji, postanowiła przemianować nazwę modelu ulubionej torebki młodszej siostry księżnej Cambridge na nazwę Pippa. Efekt? Obecnie w sklepie internetowym Modalu trzeba zapisywać się na listę oczekujących, chcąc nabyć dla siebie model Pippa. Plotki głoszą, że firma podpisała specjalny kontrakt z panną Middelton, ponieważ od czasu ślubu nosi ona wyłącznie torebki tej marki. Zmienia jedynie egzemplarze na inne kolory. Torebki Pippa kosztują od 195 euro do 230 euro.

Dieta Dukana
Zainteresowanie królewskim ślubem księcia Williama miało ożywić brytyjską gospodarkę. Przedstawiciele branży turystyczno-hotelarskiej i sklepikarze sprzedający pamiątki z Williamem i Kate mieli zarobić w sumie nawet 1 mld funtów. Według szacunków ''Daily Telegraph'' ze względu na dodatkowe dni wolne gospodarka straciła jednak aż 5 mld funtów, a według stacji CBS straty mogły wynieść nawet 50 mld dol. Ktoś jednak na tym ślubie zarobił. Media co rusz przepuszczały informacje o szczegółach planowanego ślubu, a każda najmniejsza rzecz, z której korzystały rodziny państwa młodych, przyciągała klientów. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się rodzinna Kate Middleton. Do prasy przedostały się nawet informacje o diecie, jaką mama panny młodej stosowała, aby pięknie prezentować się na ślubie swojej najstarszej córki. Nagle na całym świecie przybyło jeszcze więcej zwolenników popularnej już diety słynnego guru żywieniowego dr. Pierre'a Dukana, a jego książki znów zaczęły sprzedawać się jak świeże bułeczki. Jak donosi ''Daily Telegraph'', Dukan sprzedał już w samej Wielkiej Brytanii aż 7,5 mln kopii swojej książki. A zwolenników diety, niezrażonych przegranym przez dr. Dukana procesem, wciąż przybywa. Ostatnio do jej stosowania przyznała się także Jennifer Lopez
Lady Gaga i jedzenie dla dzieci
To, co jedzą gwiazdy, kopiują kobiety na całym świecie. Szczególnie diety tych gwiazd, które na naszych oczach zmieniały swój wygląd. Lady Gaga zaczynając karierę, nie była filigranową panienką, ale dobrze odżywioną dziewczyną z pucułowatymi policzkami. Kiedy zaczęła chudnąć w oczach i wyszło na jaw, że jada wyłącznie jedzenie dla dzieci, w sklepach wzrosła sprzedaż słoiczków z przecierami warzywno-owocowymi dla niemowląt - jak podaje brytyjski ''Mirror'' aż o 100 proc.

Bransoletki
To największy hit ostatnich sezonów. Charmsy, Pandora, opaski plastikowe Zentrom (z hologramem oddziałującym na pole elektromagnetyczne ciała), One Of A Kind lub Lilou. Każda gwiazda upodobała sobie inny rodzaj błyskotek. Polskie gwiazdy, a za nimi także wiele Polek, chętnie noszą bransoletki Lilou (cena ok. 70-150 zł). Te, na pozór zwykłe breloczki przewieszone na kolorowym rzemyku odniosły taki sukces, że Magdalena Mousson-Lestang - ich twórczyni - zdobyła nawet tytuł miesięcznika Glamour ?Kreatywna w biznesie?. Także firma Pandora odniosła sukces komercyjny, wprowadzając na rynek kolorowe zawieszki na rękę. Teraz to flagowy produkt firmy, który noszą Kayah, Anna Dereszowska czy Anna Wendzikowska. Cena - od 200 zł do 2 tys. Światowe gwiazdy uwielbiają z kolei bransoletki One Of A Kind. Czerwone nitki z napisami: ''Faith'', ''Luck'' lub z symbolem Hamsa, zwanym dłonią Fatimy - noszą Madonna, Lindsay Lohan, Nicole Richie i Britney Spears. Cena - 220 zł do kupienia w sklepie polskim internetowym. Talizman ten oznacza szczerość i otwartość, pomaga dokonywać prawidłowych wyborów i ''daje nadzieję na pomocną dłoń niebios w chwilach zwątpienia''. W praktyce oznacza niezły biznes dla producentów.

Plastikowe buty gwiazd
Plastikowe buty brazylijskiej marki zrobiły furorę w świecie. A gwiazdy polubiły kolorowe i designerskie obuwie do tego stopnia, że nawet słynni projektanci mody - ekstrawagancka Vivienne Westwood i John Galiano - sięgnęli po ich wyroby, wprowadzając je do swoich kolekcji. W plastikowych szpilkach od Vivienne Westwood pokazały się największe gwiazdy. Także w Polsce. Od Magdy Mołek, Dorotę Wellman po zagraniczne gwiazdy takie jak Katy Perry, Jennifer Stone i Leona Lewis. Cena od 340 zł do 530 zł.
Uggsy
Modę na australijskie uggsy zapoczątkowała Cameron Diaz, później nosiły je także Pamela Anderson i Eva Longoria, Paris Hilton i Britney Spears. Przez długi czas były to najmodniejsze buty na świecie. Najpierw sprowadzano je prosto z Australii, z czasem znalazły się sklepy, które same zaczęły sprowadzać je od producenta. Być może dlatego ich cena sięga nawet 1 tys. zł.
iPhone i inne gadżety
Telefony, iPady i wiele innych cudów techniki firmy Apple są tym chętniej kupowane, im częściej widywane są z nimi gwiazdy. Obecnie iPhone 4 jest najbardziej popularnym telefonem. Używają go: Madonna, Megan Fox, Paris Hilton, Demi Moore, Usher, MC Hammer i wielu innych celebrytów. Nic dziwnego, że firma Apple odnotowała niesamowity wzrost sprzedaży smartfonów - 18,7 mln sztuk w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z 8,7 mln w ubiegłym roku. Procentowo to wzrost sprzedaży o niemal 115 proc. Cena iPhone'a 4 - od 2099 zł do 3700.