Plotki o tym, że Facebook szykuje usługę muzyczną były fatalnie strzeżone. Tak, muzyka trafiła w końcu na Facebooka. Jak oznajmił szef serwisu, Mark Zuckerberg:
chcemy zredefiniować przemysł muzyczny.
Z usługą muzyczną łączy się Ticker na Facebooku, czyli pasek po prawej stronie ekranu, na którym wyświetlane są najnowsze aktywności znajomych. To właśnie tam pojawiać się będą informacje o tym, że ktoś słucha właśnie danego utworu.
Z poziomu profilu na Facebooku będzie można słuchać muzyki, sprawdzać utwory polecane nam przez znajomych i samemu polecać wybraną muzykę. Co więcej - algorytm będzie wyróżniał wszystkie przypadki, gdy dwie osoby słuchają tego samego utworu jednocześnie.
Zuckerberg jako partnera usługi wymienił Spotify; kolejne serwisy także będą wykorzystywać Open Graph Facebooka i stworzą własne aplikacje.
Całość oczywiście będzie można odtworzyć na linii czasu, czyli na nowych profilach .