Najważniejsze zmiany są trzy: nowa strona główna, ogromny nacisk położony na kanały użytkowników i możliwość oglądania filmów udostępnianych przez znajomych w serwisach społecznościowych.
Największe zmiany dotyczą strony głównej. Google uwypuklił logowanie do konta na YouTube oraz dodał możliwość połączenia konta YT z Google+ lub Facebookiem. Z menu nawigacji po lewej stronie można teraz łatwo wybierać filmy, które mogą nas zainteresować na przykład na podstawie trendów lub popularnych nagrań.
Wiesz, bo filmy do których odnośniki znajomi umieszczali na serwisach społecznościowych takich jak Google+ lub Facebook znalazły się na samym środku nowego YouTube'a.
Od dawna wiadomo, że Google chce stworzyć z YouTube realną alternatywę dla telewizji kablowych . Odświeżenie wyglądu YouTube tylko to podkreśla. W nawigacji subskrybowane kanały są bardzo czytelnie wyróżnione, a Google zapowiada, że teraz już z poziomu strony głównej serwisu będzie sygnalizować, gdy na wybranych przez nas kanałach pojawią się nowe nagrania. O co tu chodzi? Koncern z Mountain View chce, żebyśmy oglądali YT jak telewizję, a poszczególne kanały użytkowników jak kanały telewizyjne.
Google zachęca użytkowników do dostosowania kanałów do swoich potrzeb. Udostępnił nowe szablony a także przewodnik w którym tłumaczy, jak krok po kroku zmienić swój kanał.