Kupujemy tablety ale nie rezygnujemy z PC

Sprzedaż komputerów PC od kilku lat utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie, tymczasem tablety stają się coraz bardziej popularne i pożądane. Wydawać by się mogło, że przenośne urządzenia rządzą światem, a generują jedynie 8 procent ruchu w Sieci.

Agencja Gartner opublikowała przewidywania sprzedaży komputerów PC na rok 2012 - w porównaniu z 2011 r. wzrośnie o 4,4%. Wciąż możemy jednak mówić o stagnacji, poziom 350-360 mln sprzedawanych pecetów rocznie utrzymuje się od 2010 roku. (duży wzrost odnotowano w 2009, kiedy to sprzedaż netbooków i laptopów sięgała zenitu).

Tymczasem tablety biją rekordy popularności. Apple sprzedało ich 15,4mln (dla porównania HP sprzedało w tym czasie 15,1 mln komputerów, Dell 11,9 mln, Acer 9,8 mln). Apple uzyskuje ze sprzedaży iPadów, iPhonów i iPodów aż 76 procent zysków, dlatego też to urządzenia mobilne są głównym produktem, na którym skupiają się producenci.

Choć sprzedaż smartfonów i tabletów rośnie to generują one jedynie osiem procent światowego ruchu w sieci. Dane nieco zaskakujące, szczególnie, kiedy zestawimy je z wynikami podanymi przez serwis Facebook. W grudnio 2011 roku jedynie 58 mln użytkowników portalu korzystało z urządzeń przenośnych, to zaledwie 13 procent z rzeszy 432 mln aktywnych użytkowników a nawet mniej, jeśli weźmiemy pod uwagę ilość wszystkich kont, których jest 850 mln.

Mimo wszystko "mobilny" ruch na portalu jest spory, pobrano z niego aż 60 mln aplikacji.

Jak zauważa analityk Gartnera Ranjit Atwal:

"Konsumenci nie przestali używać PC, po prostu nie kupują nowych, używają te, które mają".

Za ograniczonym użyciem urządzeń przenośnych do Internetu, może jego cena, może fakt, że urządzenia działające w sieci dość szybko się rozładowują, ekran smartfona czy tabletu na dłuższą metę jest zbyt mały, aby z niego korzystać równie długo jak z PC.

A może chodzi o to, że wciąż wielu z nas korzysta z sieci w pracy? Bardzo chętnie poznamy Wasze zdanie na ten temat.

[ za techcrunch.com ]

Więcej o: