Ekspert Google zdradza kiedy samosterujące samochody staną się dostępne
Rocznie w wypadkach komunikacyjnych ginie na świecie ponad milion osób. To niebywale smutna liczba, która jest przestrogą dla Google, firmy wkładającej przez ostatnią dekadę masę wysiłku w stworzenie samosterujących samochodów.
Chris Urmson, który kieruje pracami, zdradził w rozmowie z TheNextWeb kiedy możemy spodziewać się dostępności tego typu pojazdów. Cóż, zanim to nastąpi Google musi mieć pewność, że są one "całkowicie bezpieczne".
Automatyczny samochód Google - Lexus RX450h fot. Google Official Blog
Przeczytaj też: Jak zdobyć licencję na nieprowadzenie...samochodów Google?
Samochody Google muszą unikać ryzyka
Urmson wyjaśnił, że setki tysięcy kilometrów przejechane przez samosterujące samochody (pod czujnym okiem kierowcy, który w razie zagrożenia musi zareagować) wiele Google nauczyły.
Robotyczne oczy naszych samochodów niejedno widziały. Na przykład kobietę na elektrycznym skuterze z miotłą w ręce, goniącą w kółko za kaczką i to na środku drogi
- przyznał.
Samochody Google muszą być o wiele bardziej zachowawcze niż ludzie, muszą w o wiele większym stopniu unikać ryzyka.
Zawstydzający incydent
Urmson wspomniał też ostatnią kolizję, w której brał udział samochód Google. Była to pierwsza tego typu sytuacja, o którą obwiniać można autonomiczny pojazd. Była jednak wyjątkowa, bo, jak się później okazało, zarówno kierowca autobusu, jak i algorytmy Google oraz "zapasowy" kierowca dokonali rozbieżnych założeń względem tego, co zamierza zrobić drugi pojazd. Obaj kierowcy byli po prostu przekonani, że drugi pojazd ustępuje pierwszeństwa.
Przestrzeń miejska.
Osobnym problemem pozostaje kwestia jazdy w trudnych warunkach "miejskiej dżungli". Może się przecież okazać, że samochód Google świetnie sobie radzi na trasie szybkiego ruchu, w obrębie kampusu, fabryki. Ale kiedy przyjdzie mu manewrować między nieprawidłowo zaparkowanymi samochodami, kiedy będzie musiał wyjechać z garażu, poradzić sobie z tłumem pieszych przechodzących w niedozwolonym miejscu – wtedy może się okazać, że algorytmy Google są "zbyt głupie".
Kiedy zatem będziemy mogli kupić samochody Google? Urmson na konkretnie zadane pytanie odpowiada: "Wkrótce".
Damy światu znać
- zapewnił.
Czekamy! Podobnie jak na samochody konkurencji Google.
-
Brexit uderza w szkockich rybaków. Czują się oszukani przez Johnsona. "Nasi klienci się wycofują"
-
PIT. Są nowe ulgi podatkowe. Co można odliczyć?
-
Spóźnialscy stracą prawo do 500 plus. Do kiedy trzeba złożyć wniosek o świadczenie?
-
Izrael światowym liderem szczepień przeciw COVID-19. Ale są wobec niego też oskarżenia [WYKRES DNIA]
-
31, a nie 26 dni urlopu w roku? Rząd rozmawia z przedstawicielami biznesu i związkowcami
- Godzinna kolejka na imprezę w olsztyńskim pubie. Na miejscu pojawiła się policja i sanepid
- Prawnik o ustawie, która odbiera możliwość odmowy przyjęcia mandatu: PiS szykuje nam jazdę bez trzymanki
- Polski kret sondy InSight nie mógł wbić się w powierzchnię Marsa. NASA kończy tę część misji
- Przez pandemię lotniczy ruch pasażerski w rok zmalał o 60 proc. IATA: wróci do normy najwcześniej za trzy lata
- Mamy tyle aut elektrycznych co USA i Chiny kilka lat temu. Niemcy rejestrują tyle w tydzień