Google sfinalizowało zakup AdMob

Ponad pół roku po ogłoszeniu chęci zakupu AdMob transakcja została sfinalizowana. Tydzień temu Federalna Komisja Handlu (FTC), niezależna agencja rządu Stanów Zjednoczonych zajmująca się egzekwowaniem prawa antytrustowego, wyraziła zgodę.

Google ogłosiło przejęcie AdMob w listopadzie ubiegłego roku. Potem dwie organizacje konsumenckie wystąpiły do FTC o zablokowanie transakcji , uważając że doprowadzi ona do niebezpiecznej koncentracji rynku reklam mobilnych w rękach Google. Komisja zajęła się sprawą i, jak widać, badała ją długo. Pomoc nadeszła z nieoczekiwanego kierunku - przy okazji zapowiedzi iPhone OS Apple zaprezentowało iAd , swoją platformę reklamową. W tej sytuacji trudno mówić o monopolu i FTC dało zielone światło. Google zapłaci za AdMob 750 mln dolarów.

[via Google blog ]

Tomasz Andruszkiewicz

Więcej o: