Jak Polacy korzystają z serwisów społecznościowych?

Kolejny rok upłynął pod znakiem Naszej Klasy - polski serwis wciąż nie daje się Facebookowi, choć jego wpływy stopniowo słabną.

Internet Standard opublikował właśnie raport dotyczący serwisów społecznościowych w Polsce - Social Media 2010. Analiza jest sążnista (raport można pobrać stąd w formie .pdf ), a znajdziemy w niej informacje dotyczące zarówno e-commerce na serwisach społecznościowych, gier i aplikacji czy sposobów interakcji w jakie angażujemy się na Facebooku. Najbardziej rozbudowana jest jednak sekcja poświęcona wykorzystaniu serwisów społecznościowych w Polsce i to na niej właśnie chcemy się skupić.

Raport Internet StandardRaport Internet Standard Fot. Internet Standard Fot. Internet Standard

Na początku grudnia (30.11-3.12.2010) firma Gemius przeprowadziła badanie na próbie 1707 użytkowników. Ze zgromadzonych ankiet wynika, że 1194 osób (70 proc. całości) korzysta z serwisów społecznościowych. Jakie to serwisy? Tak naprawdę wciąż liczą się dwa: Nasza Klasa (12 milionów użytkowników) oraz Facebook (Gemius podaje, że liczba użytkowników tego serwisu w Polsce wynosi 8 milionów, chociaż z danych serwisu Socialbakers wynika, że jest ich ok. 4,5 miliona). Czy jednak kogoś zaskakuje fakt, że wciąż częściej logujemy się na NK niż na FB?

Więcej może mówić nam fakt, że 25% osób które przyznały się do korzystania z serwisów społecznościowych twierdzi także, że aktywnie korzysta także z aplikacji w telefonach komórkowych. Najczęściej wybierane usługi to pobieranie i odtwarzanie muzyki i serwisy informacyjne.Internet Standard zauważa, że stosunkowo małe zainteresowanie budzą mobilne serwisy edukacyjne czy hazardowe.

Więcej o: