Wyraźna jest zmiana kierunku rozwoju technologii Apple - użytkowanie iPada nazywane jest "post-PC computing" - następną generacją komputerów po komputerach osobistych. Istotnie, iPad nie ma nic wspólnego z klocowatym pecetem czy najbardziej wyszukanym nawet laptopem, jest osobistym urządzeniem multimedialnym.
Wedle słów Steve'a Jobsa Apple ma w tej chwili trzy sklepy: Appstore, iBooks i iTunes Music Store. Wszystkie sklepy mają wspólną bazę użytkowników obejmującą ponad 200 milionów kont. Biznes Apple nie opiera się już na sprzedaży sprzętu, ale na sprzedaży treści do urządzeń nie będących "pecetami" - iPhone'ów, iPadów i iPodów.
Rzadko mówi się o sklepie z książkami - iBooks, jednak w ciągu ostatniego roku użytkownicy iPada pobrali z niego ponad sto milionów książek.
Nowością jaką zaprezentował właśnie Steve Jobs jest dołączenie się wydawnictwa Random House, wprowadzającego do iBooks 17 tysięcy książek.
Rozbudowa funkcji współdzielenia mediów z iPada 2 i przenoszenie na niego coraz większej ilości aplikacji dotychczas przypisanych "prawdziwym komputerom" - oprócz iWorks, na iPadzie 2 pojawi się także program do montażu iMovie, są następnymi etapami uniezależnienia się od komputera na biurku.