Dynamiczna reklama na samochodach

Już niedługo szyby samochodów mogą zamienić się w wyświetlacze.

O tym, że z roku na rok reklamy stają się coraz bardziej nachalne i zalewają nas ze wszystkich stron, nie trzeba nikogo przekonywać. Są wszędzie, w telewizji, gazecie, internecie i lubią zapychać nasze skrzynki na listy. Pewien naukowiec wpadł jednak na szatański pomysł, aby dynamiczne reklamy trafiły na samochody.

Mowa o Wallenie Mphepö z Beijing Normal University, który zaproponował, aby szyby w samochodzie mogły posłużyć do wyświetlania dynamicznych reklam. Miałaby w tym pomóc opracowana przez niego polimerowa powłoka, która po przyklejeniu na szybę odbiera obrazy nadawane ze środka samochodu i wyświetla je na zewnątrz. Nie ogranicza to jednak widoczności kierowcy, ponieważ urządzenie posiada cienkie paski przezroczystego polimeru. Wynaleziony przez Mphepö gadżet zamienia więc szybę w wyświetlacz, na którym mogą być wyświetlane praktycznie dowolne treści.

W reklamie ważna jest oczywiście trafność przekazywanej treści, o czym również nie zapomniał Wallen.

"Nie ma sensu wyświetlanie reklam miejsca, gdzie podaje się śniadania, jeśli ludzie szukają lokalizacji, gdzie mogliby zjeść kolację."

Aby więc reklama byłą trafiona, wynalazek będzie mógł wykorzystać GPS w celu ustalania położenia samochodu, jak i pory, kiedy porusza się on po drogach.

Jak zwykle jednak pojawiają się wątpliwości czy aby dynamiczne reklamy na samochodach nie będą za bardzo rozpraszały kierowców, którzy zamiast skupić się na prowadzeniu będą podziwiali wyświetlane na szybach obrazy. Z drugiej strony, wynalazek ten może posłużyć także do przekazywania istotnych informacji, na przykład o ograniczeniach prędkości.

Aktualnie przy pomocy wynalazku Wallenie Mphepö możliwe jest wyświetlanie treści w 2D, jednak naukowiec jest prawie przekonany, że w najbliższym czasie uda mu się również osiągnąć obraz 3D, który będzie można podziwiać bez potrzeby zakładania specjalnych okularów. Mphepö zaprezentuje prototyp urządzenia na zbliżającej się konferencji Society for Information Display, która odbędzie się w Los Angeles jeszcze w tym miesiącu.

[za: NewScientist ]

Więcej o: