Już piątego czerwca rozpocznie się proces zmieniania marki Era w T-Mobile. Ta druga, ostatecznie - w ciągu kilku miesięcy - zastąpi dobrze znaną markę, która dla końcowego odbiorcy w zasadzie "zniknie" z rynku. Jak poinformowano na konferencji prasowej, zmiana wizerunku odbędzie się pod hasłem "Chwile, które łączą". Jest to rodzima wersja globalnego hasła reklamowego Deutsche Telekom - "Life is for Sharing". Na start zapowiadane są następujące atrakcje:
Punkty te warto rozwinąć. Jak powiedziano na konferencji, wewnątrz sieci T-Mobile, będziemy mogli rozmawiać z każdym jej użytkownikiem dzięki nielimitowanym połączeniom, które dostępne będą w ramach stałej opłaty (abonamentu). Rozmowy obejmą również - nie licząc wschodniej Europy - teren Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. W przypadku Internetu atrakcyjna ma być nie tylko jego cena, ale i sposób korzystania z niego. W roamingu, po wyczerpaniu limitu danych, nie poniesiemy dodatkowych kosztów. Zamiast tego operator poinformuje nas o tym fakcie dając nam możliwość zrobienia dwóch rzeczy - wybrania kolejnego pakietu lub korzystania z Internetu z prędkością oferowaną w standardzie Edge.
W chwili oficjalnego wprowadzenia zmian uruchomiona zostanie nowa strona internetowa www.t-mobile.pl , na którą zostaniemy automatycznie przekierowani, jeśli w przeglądarce internetowej wpiszemy adres www.era.pl. Na nowej witrynie pojawią się oczywiście wszystkie informacje potrzebne klientom Ery/T-Mobile.
"Wraz z nową na polskim rynku, międzynarodową marką T-Mobile, wprowadzamy jej globalne wartości: prostota, kompetencje i innowacyjność. Będą one przyświecać wszystkim naszym działaniom i wprowadzanym, nowym ofertom. Natomiast w naszym podejściu nie zmieni się to, co zawsze było naszą najmocniejszą stroną: jakość, obsługa klienta i profesjonalizm pracowników" - powiedział prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej, Miroslav Rakowski.
Nie wiadomo na razie, jak będą kształtować się ceny. Te informacje zostaną opublikowane w pierwszym tygodniu czerwca. Firma podała jednak, że na rynku zostanie marka Tak-Tak oraz rzecz jasna Heyah. Proces rebrandingu trwał będzie kilka miesięcy. 5 czerwca obejmie "330 najważniejszych sklepów". Reszta powinna zostać dostosowana do nowego wizerunku firmy w ciągu kilku tygodni. Przewidywane koszty zmiany wizerunku szacowane są na 100 mln złotych, zdaniem firmy same dochody i zyski pozostaną bez zmian.
Zdaniem operatora, wprowadzenie sieci T-Mobile, nie będzie związane z jakimikolwiek utrudnieniami dla dotychczasowych klientów sieci.
O rebrandingu Ery na T-Mobile mówiło się od dawna, ale dopiero po wyjaśnieniu sporów związanych z tym, kto właściwie jest właścicielem PTC stało się to możliwe. Marka była obecna na polskim rynku telekomunikacyjnym od 1996 roku.
To nie pierwsza tego rodzaju zmiana na naszym rynku - w 2005 roku marka Idea została zastąpiona przez Orange.