Zdaniem twórców rankingu do przyczyn medialnego sukcesu Lidla przyczyniła się kampania reklamowa z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą, powiększenie oferty win, otwarcie kolejnych sklepów, a także wprowadzenie do swoich sklepów świeżego pieczywa z własnych przysklepowych piekarni. Na forach internetowych zainteresowaniem cieszą się też okresowo pojawiające się produkty - ubranka dla dzieci, bielizna czy sprzęt do majsterkowania.
O Tesco, które zajęło drugie miejsce, często pisano w kontekście wejścia na rynek e-sklepów. Opinie internautów na temat zakupów z dowozem do domu były w większości pozytywne. Trzecie miejsce, które przypadło Biedronce, to przede wszystkim zasługa otwarcia dwutysięcznego sklepu i informacji w sprawie dalszego rozwoju sieci w Polsce.
Kolejne miejsca w zestawieniu najpopularniejszych sklepów w sieci zajęły IKEA i Empik (które w poprzednim rankingu uplasowały się odpowiednio na pierwszym i drugim miejscu), a dalej Carrefour, Auchan, MediaMarkt, Pepco, Kaufland i Castorama. Wśród dziesięciu najpopularniejszych sieci sklepów spożywczo-przemysłowych znalazły się także Bomi, PSS Społem, E.Leclerc i Aldi.
Sieć supermarketów MarcPol odebrała pierwsze miejsce w zestawieniu lokalnych sieci olsztyńskiemu RAST-owi. Za październikowy internetowy sukces MarcPolu w znacznym stopniu odpowiada sponsoring grupy kolarskiej, a także zaangażowanie sieci w zbiórkę żywności pod hasłem "Podziel się posiłkiem". RAST - podobnie jak we wrześniu - był często wspominany w kontekście problemów firmy. Na trzecim miejscu najczęściej wspominanych w internecie lokalnych sklepów znalazła się sieć Lewiatan, a dalej Delikatesy Centrum i Freshmarket.
IKEA zdominowała natomiast zestawienie marketów specjalistycznych. Tuż za szwedzką siecią uplasowały się Empik i MediaMarkt. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych sklepów specjalistycznych znalazły się też inne sieci budowlane i z wyposażeniem wnętrz - w tym Pepco, Castorama, Leroy Merlin i Praktiker. Uwagę zwraca wysoka lokata Pepco - sklepu z domowymi i odzieżowymi akcesoriami w niskich cenach. Cieszył się wyraźną sympatią internautów.
Analizę popularności sieci handlowych w internecie wykonano na podstawie ponad 42 tys. 635 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy sieci handlowych. Raport obejmuje materiały od 1 do 31 października 2012 roku.