Okres przedświąteczny to czas, w którym złodzieje mają pełne ręce roboty - alarmuje serwis Opineo.pl zajmujący się zbieraniem i publikowaniem opinii na temat najpopularniejszych polskich sklepów internetowych. "Zabiegani, zmęczeni z mniejszą uwagą pilnujemy swoich portfeli czy innych cennych przedmiotów. Nie inaczej jest również podczas zakupów online - chcemy wszystko załatwić jak najszybciej i jak najtaniej, a to niestety bardzo często sprowadza na nas kłopoty. Zapominamy, że e-handel jak każdy inny niesie ze sobą ryzyko nieuczciwości sprzedawcy" - czytamy w komunikacie wysłanym przez Opineo.pl.
Najnowszymi ofiarami internetowych oszustów są klienci sklepów Agdzdostawa.pl i Megamall.pl.
Jeszcze na początku jesieni właściciel obu sklepów realizował zamówienia, choć robił to z dużymi, ponadmiesięcznymi opóźnieniami. Jednak od początku grudnia oba sklepy przestały wysyłać zamówione towary - przyjmowały jedynie przelewy od klientów, często sięgające nawet kilku tysięcy złotych.
Niepocieszeni klienci zareagowali falą negatywnych komentarzy w Opineo.
"Zapłaciłem za zamrażarkę, nie ma towaru, nie ma zwrotu pieniędzy, nie ma możliwości kontaktu. W żadnym wypadku nie kupujcie w tym sklepie!!!" - pisze jeden z klientów. "Zakupu dokonałem 2 grudnia, do tej pory nie mam towaru i pieniędzy. Brak kontaktu ze sklepem" - pisze inny zawiedziony internauta.
Obecnie oba sklepy zawiesiły swoją działalność. Wchodząc na stronę Agdzdostawa.pl, wita nas jedynie lakoniczny komunikat: "Przepraszamy. Sklep niedostępny", podobnie jest w przypadku Megamall.pl.