Empik żegna się z Payback. Wiemy dlaczego. Oto, co sieć da w zamian

Tylko do 16 sierpnia możemy zbierać punkty Payback w Empiku i na Empik.com. Dzień później ruszy program „Mój Empik”, która ma klientom dawać zindywidualizowaną ofertę i natychmiastowe korzyści.
Decyzja o wyjściu Empiku z Payback jest efektem zmiany strategii marki. Chcemy być dla naszych klientów zaufanym przewodnikiem po świecie kultury i pasji, reagować na ich potrzeby, proponować w promocji produkty, które trafią w ich gust.

Tak Empik tłumaczy rozstanie z Payback. Oczywiście, to trochę PR-owe frazesy, ale pod nimi kryje się nowa droga, którą chce pójść sieć księgarni.

 Już 17 sierpnia uruchomi program „Mój Empik”, który ma pozwolić na precyzyjne dotarcie do klientów z ofertą dopasowaną do ich oczekiwań czytelniczych, muzycznych, filmowych itd. Mają być indywidualne rabaty i promocje szyte na miarę. Klienci otrzymają karty, także w formie mobilnej, którą będziesz można zainstalować w smartfonie.

Poza tym produkty kupowane z kartą klienci będą mogli zwrócić bez paragonu w ciągu 30 dni. Otrzymają także dostęp do ponad 7 tys. darmowych e-booków oraz 10 zł powitalnego rabatu na jednorazowe zakupy w salonach Empik.

Salon EmpikSalon Empik Empik

Zbieractwo punktów jest już passe

Jak w praktyce będzie wyglądał program lojalnościowy Empiku - zobaczymy. Sieć nie ma jednak wątpliwości, że klientom zależy na natychmiastowej korzyści, a nie kolekcjonowaniu punktów.

- Z punktu widzenia odbiorcy najbardziej atrakcyjne są programy oparte na zniżkach i specjalnych ofertach promocyjnych - mówi Monika Marianowicz, rzecznik prasowy Empiku. - Jesteśmy w Payback jednym z wielu partnerów, siłą rzeczy nie mogliśmy komunikować się z uczestnikami w takim trybie i z taką częstotliwością jak byśmy chcieli. Teraz chcemy działać we własnym zakresie, budować niezależną bazę - dodaje Marianowicz.

- Wydaje mi się, że formuła Payback się wyczerpała - komentuje Jacek Uryniuk z portalu cashless.pl. - Trzeba bardzo długo zbierać punkty, żeby coś mieć. Tymczasem powstaje wiele konkurencyjnych programów, które charakteryzują się większą korzyścią dla klienta. Sklep ma z kolei większy wpływ na to, do kogo trafia jego rabat - zauważa Uryniuk.

- Program lojalnościowy umożliwiający zwrot pieniędzy za zakup jest o wiele bardziej zrozumiały pod względem osiągania pieniężnych korzyści – zwraca uwagę Eva-Lotta Wojtasik z Refunder.pl.

Oprócz Empiku, w sierpniu z programu Payback odejdzie też Allegro, a Bank Zachodni WBK wstrzyma proces wydawania kart płatniczych umożliwiających zbieranie punktów. Wcześniej możliwość gromadzenia punktów stracili też klienci Smyka czy supermarketów Real.

Więcej o: