Discovery Polska nabyło blisko 49 proc. udział w spółce Green Content, która 2 grudnia br. uruchomiła kanał Metro TV. Green Content to spółka zależna Agory.
Discovery to jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych, właściciel m.in. Discovery Channel, Eurosport, Animal Planet czy TLC.
Łącznie inwestycja w Metro TV kosztowała Discovery 14 mln zł. Szacowany wpływ transakcji na wyniki Agory wyniesie 1,8 mln zł, a na wyniki Grupy Agora w wysokości 10,5 mln zł.
– Naszym priorytetem jest zbudowanie silnej pozycji METRA na polskim rynku telewizji naziemnej. Pozyskanie partnera światowego formatu, jakim jest Discovery, daje nam nie tylko międzynarodowe know-how, ale również dostęp do ogromnej biblioteki programowej, co zdecydowanie wspiera realizację naszych celów biznesowych – tłumaczy Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora S.A.
– Wierzę, że nasze międzynarodowe doświadczenie wraz z kompetencjami naszego nowego partnera przełożą się na wyjątkową ofertę programów, która podbije serca polskiej widowni naziemnej telewizji cyfrowej – mówi Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka).
Telewizja METRO jest dostępna zupełnie za darmo dzięki cyfrowej telewizji naziemnej. Już w pierwszym tygodniu emisji Metro TV osiągnęła najwyższą oglądalność spośród kanałów uruchomionych na Multipleksie 8 (MUX-8), dwukrotnie wyższą niż pozostałe stacje. Program stacji opiera się na dwóch filarach: mocnej ofercie filmowo-serialowej oraz produkcjach publicystyczno-dokumentalnych. Uznaniem widzów cieszyły się dotychczas m.in. „P.I.W.O.” – publicystyczny talk-show Mikołaja Lizuta realizowany wspólnie z Radiem TOK FM, oraz „Crash test” Dominiki Wielowieyskiej, realizowany przez zespół Wyborcza.pl.
Agora jest również właścicielem portalu next.gazeta.pl.
Czytaj więcej: Rusza nowa telewizja. Jak odbierać Metro TV? Wystarczy kilka kroków