Dwie ważne wiadomości. Bardzo dobra i zła. Pierwsza dotyczy CCC, druga właściciela Reserved

W poniedziałek giganci polskiego rynku odzieżowego poinformowali o sprzedaży w grudniu. Akcjonariusze CCC byli zachwyceni, ci od LPP, właściciela między innymi marki Reserved, dużo mniej.

CCC naprawdę miało się czym pochwalić. Największy producent obuwia nad Wisłą osiągnął w grudniu przychody wysokości aż 335 mln zł. Były więc wyższe niż rok temu aż o 50 proc.

Firma dodała przy tym, że w całym ubiegłym roku jej sprzedaż wyniosła 3,19 mld zł i była wyższa o 38,3 proc. niż w 2015 roku.

Reakcja inwestorów na warszawskiej giełdzie była natychmiastowa. Kurs spółki zyskał w poniedziałek 3,66 proc.

Wykres CCCWykres CCC investing.com

Zdecydowanie mniej entuzjazmu wywołała natomiast informacja LPP, największego polskiego producenta odzieży, o jego grudniowych wynikach sprzedaży. Przychody operatora między innymi takich marek jak Reserved, Cropp i House wyniosły ok. 737 mln zł w ostatnim miesiącu ubiegłego roku i były wyższe od przychodów osiągniętych w grudniu 2015 roku o około 13 proc. To jeszcze nie zabrzmiało źle. Zwłaszcza, że przy tym spółka podała, że szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła ok. 51 proc. i była na poziomie zbliżonym do marży zrealizowanej rok temu.

Czytaj więcej: Na GPW można było w ubiegłym roku zarobić  ponad 500 proc.

Gorzej, że firma poinformowała przy tym, że wyniki grudnia 2016 roku zostaną obciążone jednorazową operacją hurtowej sprzedaży zapasów starych kolekcji z magazynów polskich i zagranicznych do zewnętrznego odbiorcy. Po uwzględnieniu tej operacji w wynikach grudnia, sprzedaż w ostatnim miesiącu 2016 wyniesie ok. 756 mln zł - wzrośnie o 16 proc. w stosunku do danych sprzed roku. Niestety marża w grudniu skurczy się do około 36 proc.

Czytaj: Jak szybko w Polsce rozwijają się zachodni konkurenci LPP – Zara i H&M

I chociaż spółka z Gdańska w komunikacie dodała, że decyzja o hurtowej sprzedaży zapasów starych kolekcji podyktowana jest zmianą polityki zarządzania towarem i dbałością o wizerunek marek LPP - nowe podejście do wyprzedaży oznacza rezygnację z ponownego wprowadzania do sklepów na okres wyprzedaży modeli z poprzednich sezonów – to jednak inwestorom bardzo nie spodobał się wyraźny spadek marży.

Tak bardzo, że część z nich sprzedała akcje spółki i potaniały one w poniedziałek o 3,04 proc.

Wykres LPPWykres LPP investing.com

Tekst pochodzi z blogu "Subiektywnie o giełdzie i gospodarce"

Więcej o: