Oprah Winfrey pomoże sprzedawać mrożonki

Oprah Winfrey wspólnie z firmą Kraft Heinz Co. stworzyła spółkę joint venture Mealtime Stories. Producent mrożonej żywności zamierza dotrzeć do nowych klientów dzięki popularności wpływowej gwiazdy show-biznesu.

Amerykańska miliarderka, prezenterka, aktorka i filantropka niedługo będzie mogła nazywać się również dostawcą gotowej żywności. Globalny koncern spożywczy Kraft Heinz zaprosił Oprah do utworzenia wspólnego przedsiębiorstwa kulinarnego. Mealtime Stories ma być marką, która „stworzy nową linię odżywczych produktów, bardziej dostępnych dla każdego” – czytamy w oświadczeniu zacytowanym przez Forbes.

Do pierwotnej oferty produktów mają należeć mrożonki "wieli kategorii". Według oświadczenia, 10 proc. zysków ze sprzedaży ma zostać przeznaczone na charytatywną walkę z głodem na świecie.

To nie pierwsza współpraca

Wcześniej Oprah Winfrey współpracowała już na podobnych zasadach z Starbucksem, tworząc Teavana Oprah Chai. Z kolei w 2015 r. wykupiła 10 proc. udziałów spółki Weight Watchers, oferującej produkty związane ze zrzuceniem wagi. Po tym, jak została twarzą kampanii promującej chudnięcie i ogłosiła zrzucenie 18 kg dzięki programowi, akcje Weight Watchers podskoczyły o 19 proc.

Po ogłoszeniu współpracy z miliarderką, akcje Kraft Heinz na giełdzie w Nowym Jorku wzrosły o 0,7 proc. Przy okazji wzrósł też kurs Weight Watchers - aż o 6,1 proc. Inwestorzy prawdopodobnie oczekują, że firma związana z odchudzaniem skorzysta na nowej umowie z Winfrey.

– Oprah dowiodła, że jej wsparcie zwiększa wiarygodność marki – ocenił analityk Bloomberga Ken Shea.

 

Więcej o: