Gadu-Gadu może wkrótce trafić na giełdę. Kultowy komunikator wciąż jest wart miliony

Robert Kędzierski
Pojawił się inwestor, który zgłasza chęć zakupu Gadu-Gadu, kultowego polskiego komunikatora. Pomimo sporego spadku jego popularności wciąż warty jest spore pieniądze. Jak nowy właściciel chce zarabiać, skoro użytkownicy wolą Messengera?

Sare, spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych, jest zainteresowana przejęciem komunikatora Gadu-Gadu. Firma podpisała już list intencyjny z Xevin Consulting, aktualnym właścicielem kultowego polskiego komunikatora, przejętego w roku 2015 z rąk spółki Naspers, będącej wówczas właścicielem Allegro. Wartość transakcji może przekroczyć dwa miliony złotych. 

Nowy pomysł na Gadu-Gadu

Sare specjalizuje się w marketingu e-mailowym, kampaniach SMS, ankietach internetowych. Gadu-Gadu może być zatem przez nowego właściciela wykorzystany do lepszego profilowania użytkowników. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że jeszcze kilka lat temu jednym z elementów komunikatora Gadu-Gadu była usługa e-mail. 

Przejęcie Gadu-Gadu oznaczałoby dla nas uzupełnienie wielokanałowej komunikacji w sektorze mobile, które komunikowaliśmy w naszej strategii biznesowej. Bardzo istotne są dla nas także zasoby danych jakimi dysponuje Gadu – Gadu, które moglibyśmy wykorzystać do tworzenia profili behawioralnych w kampaniach marketingowych naszych klientów. Ten legendarny komunikator dałby nam także możliwość stworzenia czatu na stronach internetowych, co uzupełniłoby nasze działania sprzedażowe. Poza aspektami technicznymi Gadu – Gadu to dla nas zespół niezwykle doświadczonych pracowników, z którymi wspólnie moglibyśmy tworzyć nowe produkty uzupełniające nasze usługi.

- wyjaśnił nam Dariusz Piekarski - Prezesa Zarządu Sare. 

Kultowy komunikator zadebiutował w Polsce w roku 2000. Osiem lat później przejął południowoafrykański fundusz Naspers, do niedawna właściciel Allegro. Gadu-Gadu zmieniło się w GG.

W 2011 serwis miał blisko 50 mln użytkowników w skali roku, co dawało średnio 4,2 mln miesięcznie. Jednak z każdym kolejnym rokiem liczba osób korzystających z polskiego komunikatora spadała. W styczniu 2013 roku miesięczna liczba użytkowników GG wyniosła ponad 6 mln (według Megapanelu), by już pod koniec tego roku było ich tylko 4,2 mln. W sierpniu 2014 było to zaledwie 3,2 mln użytkowników miesięcznie, a we wrześniu 2015 już tylko 2,9 mln. W październiku 2015 roku Naspers sprzedał GG Network S.A. funduszowi inwestycyjnemu Xevin Investments, a sama spółka została postawiona w stan likwidacji.

Czytaj też: Historia najsłynniejszego polskiego komunikatora. Kogo wyprzedziło Gadu-Gadu?