Zmieniły nam się przyzwyczajenia zakupowe. Wolimy kupować w mniejszych sklepach znajdujących się na naszym osiedlu lub gdzieś przy naszej drodze z pracy do domu. Wycieczki do wielkiego hipermarketu są dzisiaj mniej chętnie praktykowane przez Polaków niż w przeszłości. Być może również dlatego, że cały czas coraz chętniej kupujemy w sklepach internetowych.
Wielkie sieci handlowe widzą ten trend. Carrefour pochwalił się właśnie otwarciem 20 sklepów osiedlowych działających w modelu franczyzowym w drugim kwartale tego roku. Nowe sklepy to w większości placówki w formatach express minimarket z zielonym szyldem i express convenience z pomarańczowym szyldem.
Czytaj więcej: Carrefour eksperymentuje też z supermarketami z wyższej półki.
Uruchomiono je m.in. w: Krakowie, Warszawie, Samborowie w woj. warmińsko-mazurskim, Elgiszewie w woj. kujawsko-pomorskim, Solcu Kujawskim, Katowicach i Łodzi.
Dołączyły do podobnej liczby nowych sklepów Carrefoura uruchomionych na początku roku. - Sklepy osiedlowe to ważny element strategii rozwoju Carrefour w Polsce. Od stycznia 2017 uruchomiliśmy już blisko 50 nowych placówek i pracujemy nad utrzymaniem tego tempa - powiedział dyrektor ds. sklepów convenience Marek Lipka, cytowany w komunikacie spółki.
Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”.