20 lipca otwarty zostanie piętnasty sklep Lidl w Łodzi – przy ul. Pabianickiej – trzeci sklep w Lubinie – w Galerii Handlowej Cuprum Arena przy ul. Sikorskiego – oraz pierwszy sklep w Zakopanem – przy ul. Juliusza Zborowskiego.
Sklep w Zakopanem zostanie otwarty o godz. 7:00. Sala sprzedaży ma powierzchnię ok. 800 mkw. Do obsługi zatrudniono ok. 30 osób. Będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00 do 21:00, a w niedzielę od 9:00 do 19:00. Przygotowano ponad 40 podziemnych miejsc parkingowych.
Sklep w Lublinie ruszy o godzinie 8:00. Jego powierzchnia to ok. 800 m kw., a liczba pracowników – ok. 30. Czynny będzie od poniedziałku do soboty od 7:00 do 21:00, a w niedzielę od 9:00 do 21:00.
Sklep w Łodzi będzie otwarty również o 8:00. Jego powierzchnia to ponad 1400 mkw., a liczebność załogi to ponad 20 osób. Będzie czynny od poniedziałku do soboty od 8:00 do 21:00, a w niedzielę od 9:00 do 18:00. Przygotowano kilkadziesiąt miejsc parkingowych.
– Zgodnie z przyjętą przez nas strategią dążymy do tego aby sklepy Lidl były osiągalne dla wszystkich klientów – powiedziała w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi rzeczniczka Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz. – Rozwijamy się w sposób organiczny, w tempie kilkudziesięciu sklepów rocznie i taki poziom ekspansji planujemy utrzymać. Interesują nas lokalizacje w miejscowościach powyżej 8 tys. mieszkańców.
W Europie istnieje ponad 10 tys. sklepów marki Lidl, a w Polsce ponad 600. Polska jest
największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów. W zeszłym roku obroty tej sieci w naszym kraju wyniosły 13,7 mld zł (3,2 mld euro), co oznacza że Polska odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie.