Najbardziej rozpoznawana na świecie sieć fast-foodów chce, by w najpóźniej w 2025 roku wszystkie sprzedawane przez nią wraz z żywnością kubki, słomki, torby i inne opakowania były produkowane z materiałów odnawialnych – głównie różnych rodzajów papieru lub tektury.
Chce również, aby 100 proc. tych materiałów były poddawanych recyklingowi – a nie 10 proc. jak jest teraz.
McDonald's wprowadza te zmiany, bowiem jak powiedziała Francesca DeBiase, odpowiedzialna za działania proekologiczne w McDonald's, tego oczekują jego klienci. Chcą, by używać mniej opakowań, używać ich odpowiedzialnie i pomyśleć o ich powtórnym przetworzeniu po wykorzystaniu w sieci barów.
Amerykanie przyznają, że zrealizowanie ambitnego zadania przejścia w całości na poddające się recyklingowi materiały do 2025 roku jest ambitne – sieć ma 37 tys. barów na całym świecie i w niektórych krajach oczekiwania odnośnie szeroko rozumianej ochrony środowiska są mniejsze niż w USA lub na zachodzie Europy. Ale te trudności jej nie zniechęcają – chce poprzez swoje zachowania tworzyć również pewne wzorce dla innych.
Nowy cel dotyczący recyklingu wszystkich opakowań wykorzystywanych przez McDonald's nie jest pierwszym tego typu działaniem amerykańskiej sieci. Wcześniej podjęła np. decyzję, aby do 2020 roku papier, w który pakowane są burgery pochodził z odzysku albo z odpowiedzialnych upraw lasów. Zrezygnował również w niektórych krajach z opakowań piankowych.