Internet bez reklam kryptowalut. Google je zlikwiduje. To kolejna taka decyzja

Od czerwca Google nie będzie już zezwalać na reklamy treści związanych z kryptowalutami. Na podobny ruch zdecydował się na początku roku Facebook.

Google informuje, że aktualizuje swoje zasady, dotyczące reklam związanych z usługami finansowymi. W ten sposób zakazuje promowania jakichkolwiek treści związanych z kryptowalutami czy nawet porad handlowych, dotyczących takich transakcji. Zakaz ma objąć m.in. opcje binarne, kryptowaluty, giełdy kryptowalut, ICO.

Oznacza to, że nawet firmy z legalną ofertą kryptowalut nie będą mogły wyświetlać reklam za pośrednictwem narzędzi Google’a. Chodzi nie tylko o najbardziej znaną wyszukiwarkę, ale i inne strony internetowe, które z tych narzędzi korzystają.

To dopiero początek, Google zmienia podejście do produktów finansowych wysokiego ryzyka.

Google wprowadzi nowe zasady w czerwcu

- Nie mamy kryształowej kuli, aby dostrzec, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut, jednak widzieliśmy wystarczająco dużo szkód wyrządzonych konsumentom, by zrozumieć, że jest to obszar, do którego chcemy podejść z najwyższą ostrożnością - powiedział CNBC Scott Spencer z Google.

Zaostrzenie kursu wobec reklam kryptowalut zbiegło się z corocznym raportem na temat reklam, które Google skasował z internetu. W ubiegłym roku było ich aż 3,2 mld (wobec 1,7 mld w 2016 roku). To reklamy niedozwolonych usług i produktów, a także stron, które infekują wirusami.

Na wieść o nowych regulacjach Google tracą główne kryptowaluty. Notowania bitcona spadły z 9,29 tys. dol. do 8,79 tys. dol., etherueum z 694 dol. do 665 dol., ripple z 0,79 dol. do 0,76 dol.

Facebook już blokuje

W styczniu Facebook poinformował, że będzie blokował reklamy dotyczące kryptowalut.

- Istnieje wiele firm, które promują opcje binarne, Initial Coin Offering czy kryptowaluty, ale nie działają w dobrej wierze - pisał wówczas na blogu Rob Leathern, dyrektor ds. zarządzania produktami w Facebooku.

Facebook zachęca także użytkowników, by zgłaszali reklamy, które ich zdaniem naruszają wprowadzone zasady.

+++

Anna Skórzyńska z firmy Szumisie: Człowiek bardziej żałuje tego, czego nie zrobił, niż tego, co zrobił źle [NEXT TIME]

Więcej o: